29 iun. 2021 | 17:05

Creatorii de jocuri, penalizați de Microsoft: de ce vor plăti scump în Windows 11

ACTUALITATE
Creatorii de jocuri, penalizați de Microsoft: de ce vor plăti scump în Windows 11

Dezvăluirea noului sistem de operare al Microsoft a venit la pachet și cu prezentarea noului design al magazinului pentru Windows 11. Prezentarea a venit cu vești minunate pentru dezvoltatorii de aplicații, dar nu și pentru creatorii de jocuri.

Gigantul tehnologic le va permite dezvoltatorilor de aplicații să folosească propria lor platformă comercială sau o terță parte în aplicațiile lor începând cu data de 28 iulie. În cazul în care aceștia aleg să facă acest lucru, compania nu va mai lua o reducere din veniturilor lor și își poate păstra veniturile în totalitate.

În anunțul făcut de Microsoft este menționat în mod specific ”dezvoltatorii de aplicații”. Se pare că aceștia sunt singurii care se pot bucura de stimulentul oferit. Pionierul tehnologic a confirmat faptul că de scutirea de distribuire a veniturilor se pot bucura doar dezvoltatorii de aplicații nu și cei ai jocurilor.

Creatorii de jocuri vor beneficia de o comisionare mai mică

Microsoft reușește să câștige foarte mulți bani din jocuri și abonamente, la fel ca orice altă companie care rulează o platformă digitală. Compani a recunoscut chiar că vinde console Xbox cu pierderi, însă pe baza faptului că va obține profit din comisionul de 30% aplicat dezvoltatorilor de jocuri.

Deși șansele ca Microsoft să renunțe în totalitate la comisioanele aplicate jocurilor, va implementat totuși o comisionare mai mică pentru jocuri, începând cu data de 1 august. Compania va lua 12% din veniturile unui dezvoltator de joc, în loc de 30%, cât ia în prezent, cel puțin atunci când vine vorba de lansări pentru PC vândute în cadrul magazinului său.

Prin scăderea acestor comisioane, Microsoft urmează exemplul celor de la Epic Games. Cei din urmă, au implementat o reducere de 12% a comisionării veniturilor dezvoltatorilor de când și-a deschid propriul magazin de jocuri pe PC în anul 2018. Acela a fost cel mai critic moment, după modelul Apple cu un procent de 70/30.