Dacia, schimbarea inevitabilă: abia acum intră în secolul 21 producătorul de la Mioveni
Se discută de mult timp de o reinventare a brandului Dacia, dar abia acum avem o viziune clară a schimbărilor ce urmează să fie implementate la Mioveni, începând cu o nouă siglă și logotip.
După câteva săptămâni de zvonuri legate de noua identitate vizuală a Dacia, acum au devenit publice și particularitățile transformării pe care urmează să o vedem pe autoturismele brandului, dar și în reprezentațele companiei. Odată cu această transformare, compania își va extinde și portofoliul cromatic pentru mașinile din ofertă.
În consecință, pentru prima oară, vei putea cumpăra un autoturism Dacia în culorile kaki, culoarea nisipului, portocaliu, verde intens și culoarea teracotei. În ceea ce privește noul branding, va ajunge în primul rând pe versiunea restilizată de Dacia Duster. În 2022 îl vom vedea pe crossover-ul cu șapte locuri care va înlocui Logan MCV. Peste 3-4 ani vom vedea pe piață și Dacia Bigster sub aceeași etichetă, cel mai mare, sofisticat și, implicit, scump, creat de români.
Cum vede Dacia transformarea brandului local
”Începând din iunie 2021, noua identitate de marcă va fi adoptată de diferitele canale de comunicare: online, publicitate, broșuri. Showroom-urile Dacia vor afișa treptat noua identitate de marcă începând din prima parte a anului 2022. În ceea ce privește gama de modele, aceasta va primi noul logotip și noua emblemă în cursul semestrului al doilea din 2022”, spun cei de la Dacia.
Ca referință, cu ocazia prezentării, la începutul anului 2021, a planului său strategic, Dacia a anunțat intrarea ”într-o nouă etapă a istoriei sale”. Marca dispune de acum de un nou logotip, de o nouă emblemă și de o culoare nouă.
”Simbolurile acestei schimbări sunt reprezentate de noul logotip și de noua emblemă. Aceste două elemente au fost imaginate în cadrul echipei de Design, cu dorința de a exprima ceea ce este esențial mărcii Dacia.
Logotipul, elementul central al noii identități vizuale, inspiră robustețe și stabilitate de la prima vedere. Desenul literelor este în mod voit minimalist – litera „D” este un „C” inversat – exprimând vizual atât simplitatea cât și ingeniozitatea specifice mărcii. Aspectul geometric al logotipului creează impresia că succesiunea de litere care îl compun se află într-o mișcare specifică unui angrenaj mecanic.
La rândul său, emblema este constituită din literele „D” și „C” unite asemenea componentelor unui lanț, exprimând astfel soliditate și legătură. Noua emblemă va permite identificarea cu ușurință a mărcii, chiar de la distanță.
Simple și lizibile, cele două elemente forte – logotipul și emblema – exprimă soliditatea vehiculelor Dacia, partenere de drum pentru milioane de clienți.
Întregul univers grafic este în mod deliberat simplificat, amintind faptul că Dacia este un brand care se concentrează asupra a ceea ce este esențial”, se arată în comunicatul care însoțește schimbare identității vizuale.