11 iun. 2021 | 15:05

Google schimbă regulile jocului: cum sabotează site-urile periculoase și ce înseamnă asta

ACTUALITATE
Google schimbă regulile jocului: cum sabotează site-urile periculoase și ce înseamnă asta

Eliminarea calomniilor din mediul online costă site-urile o avere. Google dorește să pună capăt acestei probleme care ia o amploare tot mai mare în mediul online, schimbând regulile jocului.

Gigantul tehnologic Google, a declarat pentru New York Time că intenționează să își schimbe algoritmul de căutare. Scopul principal al acestei mișcări este de a stopa apariția site-urilor care calomniază anumite persoane, în momentul în care cauți numele unei persoane. Totodată, compania a reușit să implementeze recent un sistem de ”victime cunoscute”.

Acest sistem va suprima site-urile în momentul în care sunt raportate atacuri ofensatoare. Chiar dacă anumite măsuri sunt deja în vigoare, altele urmează a intra în vigoare începând cu lunile care urmează. Vicepreședintele Google, David Graff, a avertizat rapid că această soluție, nu va fi o ”soluție perfectă”, dar totuși speră că va avea un efect ”semnificativ și pozitiv”.

Google este hotărât să schimbe regulile jocului

Această mișcare a Google, vine ca un răspuns parțial la un titlu al publicației New York Times din una aprilie, care evidențiază aceste practici de calomnie ale site-ului. Așa cum a adăugat Graff, totuși, aceste site-uri sunt, de asemenea, vinovate de ”sistemul de jocuri”. Aceasta este la fel de importantă pentru a clasifica în mod corect paginile, cât și pentru a proteja oamenii împotriva schemelor frauduloase.

În teorie, aceste schimbări pe care Google le implementează, ar putea ajuta pe toată lumea. Cu toate acestea, efortul anti-calomnie, evidențiază de asmenea, influneța pe care Google o are prin intermediul motorului său de căutate. Totuși, lupta pentru a elimina această problemă, nu este una ușoară.

Astfel, dacă cineva intenționează să distrugă reputația cuiva pur și simplu pentru că o postare care aduce jigniri sau este defăimătoare, se află pe primul loc în rezultatele căutării Google, asta sugerează că acea companie are o influență excesivă asupra internetului per ansamblu.