Cum a schimbat pandemia de COVID percepția noastră despre magazinele fizice. Cum vom face shopping de acum încolo
Perspectivele magazinelor fizice par să fie sumbre, în contextul pandemiei de COVID. Măsurile de distanțare socială și lockdown-urile au determinat oamenii să facă cumpărături online, ducând la închiderea multor magazine și la un boom pentru comercianții online, cum ar fi Amazon.
Înainte de pandemie, cumpărăturile online erau o tendință în creștere – și este posibil ca COVID-19 să fie punctul de vârf care va schimba modul în care cumpărăm în mod definitiv.
Cu toate acestea, este clar că oamenii încă apreciază magazinele fizice. La nivel global, după prima rundă de blocare din 2020, consumatorii au venit la magazine.
Pandemia a determinat oamenii să petreacă mult mai mult timp acasă – și să aprecieze o schimbare de paradigmă. Dar mulți ar putea prețui aspectul social al mersului la cumpărături, mai ales după ce au fost izolați o perioadă de timp.
Cercetările efectuate înainte de pandemie au sugerat că interacțiunile cu vânzătorii din magazin ar putea satisface unele dintre nevoile sociale ale consumatorilor care experimentează singurătatea.
Pandemia COVID ne-a schimbat obiceiurile de cumpărături
COVID-19 a condus, de asemenea, oamenii la noi tipuri de experiențe de shopping. Au explorat diferite tipuri de magazine, în special cele mai mici, localizate în zona în care locuiesc sau lucrează. Într-un sondaj adresat adulților britanici, 70% dintre persoanele care cumpărau la nivel local în timpul pandemiei au spus că vor continua să facă acest lucru odată ce acesta se va termina.
Alți factori intră, de asemenea, în joc. Consumatorii au adesea nevoie să atingă produsele și mulți găsesc plăcere în stimularea senzorială a vizitării unui magazin, care în mod clar nu poate fi reprodus online.
De fapt, consumatorii sunt adesea motivați să atingă produsele doar pentru că este distractiv și acest lucru, la rândul său, poate crește probabilitatea de cumpărare. Comercianții de pe stradă pot beneficia de aceste nevoi ale consumatorilor.
Comercianții ar trebui să se gândească la faptul că de multe ori consumatorii cheltuiesc mai mult în medii fizice decât ar face online. Un magazin fizic poate oferi, de asemenea, o bună oportunitate consumatorilor de a returna cumpărături online nedorite și oferă posibilitatea de a schimba sau cumpăra alte produse, mai degrabă decât să le trimită înapoi. Aceasta poate fi o modalitate de a combate ratele ridicate de returnare pentru achizițiile online, care sunt adesea în jur de 30%, comparativ cu doar 8% pentru achizițiile din magazin.
Shoppingul online este în creștere
Interacțiunile sociale au capacitatea de a îmbunătăți bunăstarea emoțională și mulți oameni merg în adevărate excursii de cumpărături cu un însoțitor, făcând-o o experiență socială inerentă. Aceste ocazii sociale vor fi importante odată ce viața noastră revine la un fel de normalitate, deoarece mulți suntem înfometați de interacțiuni sociale.
O problemă, însă, este că magazinele fizice dispar și brandurile devin disponibile doar online. Acest lucru poate reprezenta o dilemă pentru consumatori atunci când doresc să se întoarcă la cumpărături fizice după pandemie, deoarece pur și simplu nu există suficiente magazine pentru a-și satisface nevoile.
Este posibil ca, în viitor, consumatorii să dorească să combine achizițiile online cu cumpărăturile fizice. Un sondaj efectuat pe 22.000 de participanți a constatat că aproape fiecare dintre ei se va întoarce la cumpărături în magazine când pandemia se va termina, chiar dacă 80% au spus, de asemenea, că vor continua să cumpere și online. Acest lucru sugerează că, deși mulți consumatori sunt mulțumiți de obiceiurile lor de cumpărături online, totuși au nevoie să meargă în magazine.
Poate că acesta este momentul ideal pentru magazine să se reinventeze, oferind consumatorilor o experiență de cumpărături mai satisfăcătoare, care răspunde nevoilor lor de interacțiune socială.