VIDEO Cum funcționează, de fapt, noile setări de confidențialitate și tracking ale Apple
Dacă deții un dispozitiv Apple, atunci știi că cei din Cupertino au pregătit noi setări de confidențialitate care au rolul de a-ți proteja intimitatea. Iată cum funcționează.
Odată cu iOS 14.5, noul update pregătit de gigantul din Cupertino, Apple introduce mai multe funcții. Cea mai importantă dintre ele se referă la aplicațiile pe care ți le instalezi în telefon și care, teoretic, n-ar mai putea să afle totul despre tine. Aceste date ajungeau ulterior la diverse companii, care te targetau cu reclame personalizatea, în acord cu comportamentul tău online.
E valabil și pentru Facebook, da.
Parte din noile setări de confidențialitate este și ATT – adică App Tracking Transparency. E cea de care Facebook s-a speriat pentru că, sub o formă sau alta, va reduce profitabilitatea campaniilor de marketing, realizate pe baza datelor culese din comportamentul utilizatorilor.
Cum funcționează noile setări de confidențialitate de la Apple
Mecanismul introdus de Apple e unul simplu și are legătură cu reclamele personalizate. Apple nu le va mai permite aplicațiilor să aibă acces la datele tale personale decât dacă tu îți dai acordul pentru așa ceva.
Funcția de tracking, așadar, va funcționa doar dacă tu ai menționat explicit așa ceva.
În momentul în care treci la versiunea iOS 14.5 și deschizi o aplicație vei vedea o fereastră nouă. Se va întâmpla atunci când aplicația va declanșa mecanismul cunoscut sub numele de Identifier for Advertisers.
În fereastra respectivă vei fi întrebat dacă ești de acord cu opțiunea de tracking. Îți permite, practic, să optezi pentru o variantă sau alta. Dacă ai răspuns negativ, atunci aplicația nu va avea acces la datele tale și nu-ți va putea studia comportamentul. Nu va putea colecta nimic despre tine.
Cei de la Apple au pregătit și un video fix pentru acest lucru – pentru a vedea despre ce e vorba:
Cum spuneam, Facebook a criticat aceste noi setări pentru că business-ul companiei e direct impactat de ele. Rețeaua de socializare se folosește de datele personale adunate de diverse aplicații pentru a afla totul despre utilizatorii săi. În acest fel, le poate oferi reclame țintite și bine targetate, reclame de pe urma cărora încasează bani de la companii.
În cazul giganților digitali ca Facebook, modelul de business e simplu: monetizează de pe urma datelor utilizatorilor, pe care le tranzacționează, mai mult sau mai puțin la vedere. Nu doar compania lui Mark Zuckerberg face asta, ci și alți giganții din această zonă precum Google, Amazon sau chinezii de la ByteDance care dețin TikTok.