Edward Snowden intră pe piața de NFT-uri și câștigă o sumă absurdă, pentru o cauză nobilă
Edward Snowden și-a vândut primul NFT, iar banii obținuți vor ajunge în visteria organizației non-profit Freedom of the Press Foundation, pe care o și conduce.
Edward Snowden a vândut la licitație un NFT cu valoarea extraordinară de 5,5 milioane de dolari sub forma 2.224 de Ethereum, o criptomonedă similară cu Bitcoin. Licitația s-a desfășurat pe parcursul unei întregi zile.
Produsul digital vândut este intitulat Stay Free și include paginile de la decizia judecătorească prin care s-a stabilit că practicile de supraveghere în masă utilizate de NSA (National Security Agency) încalcă legea. Acele pagini sunt puse una lângă alta pentru a forma o fotografie cu fața lui Snowden.
Creația a fost realizată cu ajutorul unui software open source și, la fel ca în cazul altor NFT-uri, a fost semnată digital și verificată.
We have a winner, internet friends. I want to extend a very special thanks to everyone who followed this over the last 24 hours, and the deepest gratitude from EVERYONE at our @FreedomofPress to those who bid on our charity event. You help us make a better world. Stay free! https://t.co/A5SJDs5Sjp
— Edward Snowden (@Snowden) April 16, 2021
Valoarea de 5,5 milioane de dolari plătită pentru Stay Free depășește detașat recordul anterior de 2,9 milioane de dolari pe care Jack Dorsey (fondatorul Twitter) l-a plătit pentru un NFT cu primul său tweet și, implicit, primul de pe platformă. În schimb, la fel ca Dorsey la începutul lunii martie, banii nu vor ajunge în buzunarul lui Snowden, ci al fundației pe care o conduce pentru libertatea presei.
Dacă ideea de NFT îți este străină, merită să le percepi ca fiind niște creații digitale, fotografii, clipuri, animații care au fost semnate și verificate de creatorul lor original pentru autenticitate. Când cineva achiziționează un NFT, devine proprietarul acelei creații, iar informația de proprietate este stocată într-un blockchain, la fel ca în cazul unui Bitcoin, de exemplu.
Pentru că vorbim de conținut digital, acesta poate fi copiat la infinit și va fi identic. Chiar și așa, însă, doar unul este original și i se poate asocia un NFT.