Platforma care amenință poziția Netflix: cum vine Disney+ tare din spate
Pandemia a reprezentat un context excelent de creștere pentru platformele de streaming ca Netflix. Doar că din spate vin tare și alte nume – precum Disney+.
Pandemia i-a ținut pe oameni mai mult în case și printre alternative de petrecere a timpului s-au numărat și platforme ca Netflix sau Disney+. Al doilea serviciu nu e, deocamdată, disponibil în România, dar deja se bucură de un real succes la nivel internațional. Și are doar 16 luni de la lansare.
Compania a anunțat că a depășit pragul de 100 de milioane de utilizatori, un succes nesperat într-un timp atât de scurt. Previziunile inițiale indicau atingerea acestui prag mult mai încolo, dar, cum spuneam, pandemia a fost un context propice și Disney a profitat de asta.
Disney+ vine tare din spate și ar putea amenința și Netflix pe viitor
Succesul platformei Disney+ era vizibil încă de la începutul anului, când compania anunța deja că a sărit de 90 de milioane de utilizatori. Între timp, a urcat vertiginos și a adunat nu mai puțin de 6 milioane de noi abonați din ianuarie și până în prezent. A depășit, astfel, pragul de 100 de milioane de abonați.
“E un succes enorm, care ne inspiră să fim mai ambițioși și să investim și mai mult în conținut de calitate”, susțin reprezentanții companiai.
Cum spuneam, așteptările erau mult mai mici la început. Disney își propunea să atingă 90 de milioane de abonați în patru ani de zile de la lansare. Și a reușit acest lucru în doar un an și ceva. Ca să ajungă la acest număr de abonați, Netflix a avut nevoie de un deceniu. E clar că și contextul e unul favorabil acum pentru jucători ca Disney+.
Creșterea înregistrată în ultima perioadă este datorată lansării animației „Soul” (Pixar) și a sezonului doi din serialul „The Mandalorian”, ambele având cifre record de audiență, potrivit Nielsen. Disney continuă să investească în conținut original. În luna decembrie, compania a anunțat 105 filme și seriale sub brandurile Star Wars, Disney Animation și Pixar, dintre care 80% ar urma să fie lansate pe serviciile sale de streaming.
Compania a lansat Disney+ în noiembrie 2019, în SUA, Canada, Olanda, Australia și Noua Zeelandă, iar anul următor s-a extins în Europa, India și alte teritorii. Până în septembrie 2024, este așteptat ca numărul abonaților să ajungă la 230 – 260 de milioane. Deocamdată, serviciul n-a ajuns în multe țări europene.
Nici în România nu e lansat deocamdată, dar ar putea veni anul acesta.