25 feb. 2021 | 07:00

Google Stadia, probleme după probleme: de ce serviciul Google nu are un viitor roz în față

ACTUALITATE
Google Stadia, probleme după probleme: de ce serviciul Google nu are un viitor roz în față

În momentul în care Google a decis să se implice în streamingul de jocuri video, părea că are toate ingredientele pentru un succes global, o fermă de servere puternice, experiență semnificativă în servicii online și o putere financiară aparent infinită. Lucrurile sunt însă un pic mai complicate decât atât.

În urmă cu câteva săptămâni, cei de la Google au anunțat că renunță la toți dezvoltatorii de jocuri exclusive care îi activau în subordine. Decizia a fost văzută ca o veste foarte sumbră pentru viitorul platformei de streaming Stadia. Mulți au fost de părere că anunță începutul sfârșitului. Nu a fost chiar așa, dar a devenit evident că, pe termen mediu și lung, acea decizie a fost neinspirată.

Journey of the Savage Planet este un joc oferit gratuit de Google la începutul acestei luni pentru abonații la Stadia Pro. Din păcate, nu a trecut mult timp de la lansare până când a devenit complet nejucabil. Se bloca pur și simplu în meniul principal și nu puteai trece mai departe. Ca referință, titlul a fost creat de Typhoon Studios / 505 Games.

Ca o coincidență ciudată, la o zi după ce Google a anunțat că-și concediază toți oamenii din studiourile interne de dezvoltare jocuri, Journey to the Savage Planet a încetat să mai funcționeze pe Stadia. Primele informații pe marginea problemelor au fost raportate pe Reddit. Ca o notă de fundal, gigantul din Mountain View a cumpărat Typhoon Studios în 2019, studioul care a dezvoltat jocul buclucaș, doar pentru a-l desființa în urmă cu câteva săptămâni.

La scurt timp după ce postare de pe Reddit s-a transformat în subiect de știri, Google a promis că 505 Games va rezolva problema. Nu a durat însă mult până când oficialii acelei companii au spus că este absolut imposibil să facă acest lucru, când Google deține toate liniile de cod pentru versiunea de Stadia. Au mai trecut câteva zile până cei de la Google au fost nevoiți să găsească propria soluție la problemă, pentru a-și da seama că nu este atât de ușor să administrezi un serviciu de streaming pentru jocuri video.

Acesta mic scandal este doar cel mai recent care pune Stadia într-o lumină proastă, după ce serviciul a ajuns să facă subiectul unui proces de clasă, pentru că utilizatorii și-au dat seama că jocurile servite nu sunt chiar la rezoluție 4K, cum ar trebui.

La 11 ani am instalat primul meu Windows 95, iar la 14 ani mi-am cumpărat o rachetă de Pentium la 133 MHz cu 128 MB RAM si hard disk de 160 MB. După bacalaureat m-am angajat, timp de mai bine de trei ... vezi toate articolele