03 feb. 2021 | 10:52

Una din cele mai iubite mărci din România dispare de la noi. Ce se întâmplă, de fapt, cu celebrul Kika

CHESTII
Una din cele mai iubite mărci din România dispare de la noi. Ce se întâmplă, de fapt, cu celebrul Kika

Poate că până acum ai avut ocazia să-ți faci cumpărături la Kika. Dar de anul acesta e oficial: brandul iese din România. Ce rămâne în loc? Ei bine, vorbim de-un brand nou.

În București, Kika avea două magazine, unul în zona Militari iar celălalt în zona Pallady. Aici a ajuns și Ikea cu al doilea magazin din România și din Capitală.

Acum, a fost confirmat că magazinele Kika vor fi preluate direct de XXXLutz, al doilea cel mai mare retailer de mobilă din lume.

Acest lanț intră în România cu al doilea brand, XXX Lutz, alături de Momax. Procesul face parte din strategia de expansiune a grupului austriac XXXLutz, care, în decembrie 2019, a preluat toate filialele Kika din Europa de Est.

Kika era concurent pentru XXXLutz. Acum îi lasă locul în România

La nivel global, Kika concurează cu XXXLutz, dar în România n-a avut mare succes. De cealaltă parte, XXXLutz a intrat în România în 2018 cu planul de a fi un concurent direct al suedezilor de la Ikea, conform Profit.ro. În 2019, a preluat cele două centre comerciale Kika din România. Magazinele au fost cumpărate alături de alte 20 de unități Kika din Cehia, Slovacia și Ungaria.

De cealaltă parte, Kika era în România din 2008.

Odată cu intrarea XXXLutz în România, a deschis un magazin Mömax la Timișoara. Ulterior a fost deschis un nou centru la Oradea. La nivel internațional, grupul deține mărcile Mömax, Möbelix, Kranz, Neubert, Rück, Aiko, Möma, Lesnina, Emslander, Bierstorfer, Mann Mobilia, Sparkauf, Gamerdinger, fiind al doilea furnizor de mobilă și bricolaj din Europa, după rivalii de la Ikea pe care vrea acum să-i concureze inclusiv în România.

Brandul XXXLutz a fost lansat după Al Doilea Război Mondial, în toamna anului 1945. S-a întâmpalt la doi ani după apariția Ikea. Expansiunea a pornit în 1973. În prezent, are peste 320 de magazine în Austria, Germania, Elveția, Cehia, Slovacia, Ungaria, Suedia, Slovenia, Polonia, Bulgaria, Croația și Serbia și circa 25.700 de angajați, cu o cifră de afaceri anuală de 5,1 miliarde euro.