02 feb. 2021 | 13:26

Aceasta e prima prima rachetă comercială alimentată cu biocombustibil. Și funcționează

ACTUALITATE
Aceasta e prima prima rachetă comercială alimentată cu biocombustibil. Și funcționează

Nu mai este ciudat să vezi startup-uri de rachete, dar o companie tocmai a deschis un nou drum pentru lansări responsabile cu mediul. Aceasta este prima rachetă comercială alimentată cu biocombustibil.

Prima rachetă prietenoasă cu mediul

Conform Space.com, compania BluShift Aerospace a testat ceea ce spune că este prima rachetă comercială alimentată cu biocombustibil. Compania cu sediul în Maine și-a lansat cu succes racheta Stardust 1.0 pe 31 ianuarie folosind un combustibil solid „bio-derivat”, după multiple probleme care includeau vremea, presiunea supapelor și aprinderile.

Stardust este o rachetă mică, de doar șase metri lungime și de 250 de kilograme, care nu necesită o infrastructură la același nivel cu rachetele NASA sau SpaceX. Prin urmare, face ca cercetarea spațială să fie accesibilă pentru mai multe persoane, precum studenți și cercetători.

Compania speră că lansarea va atrage atât investitori, cât și va ajuta la pregătirea drumului pentru rachete mai mari și mai ambițioase în acest sens. Stardust 2.0 (care va fi lansată mai târziu anul acesta) va testa viteze mai mari și timpi de zbor mai mari, în timp ce Starless Rogue este menit ca o rachetă operațională care ar transporta sarcini utile suborbitale. În cele din urmă, BluShift speră să lanseze un vehicul Red Dwarf care va transporta sarcini utile pe orbita Pământului.

“Vrem să ducem serviciul Uber în spațiu”

„În acest moment există containere de marfă către spațiu, precum cele SpaceX, există și autobuze către spațiu, precum rachete de dimensiuni medii, dar nu există niciun serviciu de lansare spațială care să permită livrări în spațiu. Vrem să ducem serviciul Uber în spațiu” explică Sascha Deri, care a ajuns la formula folosită pentru producerea acestui combustibil.

La fel ca alte programe precum Rocket Lab și SpaceX, BluShift speră să reducă costurile lansărilor și să le facă accesibile unei game mai largi de companii și cercetători. Diferența, desigur, este combustibilul – speră că propulsorul său neutru din punctul de vedere al carbonului, non-toxic, va atrage clienții care doresc să-și minimizeze impactul asupra planetei.

Provocarea este convingerea clienților potențiali că merită să încerce BluShift peste rivalii mai consacrați, mai ales dacă nu sunt preocupați în mod deosebit de amprenta lor asupra mediului.