Cum au reușit Dacia și Ford să pună uzinele din România pe harta auto a Europei
Dacia și Ford sunt singurii producători auto care fac mașini la noi în țară, modele care merg inclusiv la export și chiar se vând bine. Din acest punct de vedere, uzinele din Mioveni și Craiova au reușit să demonstreze că pot scoate pe poartă modele extrem de competitive.
Dacia și Ford au reușit să se impună pe piața europeană cu modele care sunt la mare căutare acum: e vorba de SUV-uri și crossovere. Dacă marca autohtonă mizează, de mai bine de un deceniu, pe Dacia Duster, americanii au venit cu Ford Puma – primul hibrid construit în România. Și succesul a apărut.
Ambele modele sunt umăr la umăr în clasamentul vânzărilor europene, undeva pe locurile 4-5. Nu-s în primele trei locuri, rezervate producătorilor mai mari, dar au poziții mai mult decât onorabile. Modelele sunt la mare căutare pentru că sunt iefttine, fiabile și, mai presus de toate, își fac treaba extrem de bine atât în oraș, cât și-n afara lui.
Și, din acest motiv, România are cu ce să contribuie la piața europeană, din moment ce Duster și Puma se fac aici.
Dacia Duster și Ford Puma se vând extrem de bine în Europa
Ca să-ți dai seama cât de căutate sunt modelele din clasa B-SUV, trebuie să te gândești că au ajuns, în luna octombrie, la 40% din întreaga piață. E un segment care crește și caută să țină pasul cu vremurile. Următorul pas e legat, evident, de modele hibrid (ceea ce Ford a făcut deja) și electric (ceea ce Dacia se pregătește să facă).
Duster e deja la a doua generație, iar pentru viitor, producătorul anunță un facelift deloc de ignorat. Cifrele arată cam așa: în luna octombrie, Duster s-a clasat pe poziția a cincea în Europa, cu 14.693 de unități, iar Puma a fost un pic mai jos – a înmatriculat 14.430 de unități. În septembrie, rolurile erau inversate și modelul americanilor reușea să depășească Duster.
Cum spuneam, clasamentul e dominat de producători mai mari: Renault Captur e pe primul loc, cu 18.230 unități, urmează pe locul al doilea Peugeot 2008, iar podiumul e completat de Volkswagen T-Roc, cu 15.275 unități.
Duster, modelul care menține Dacia în atenția Europei
Având în vedere că-s la mare căutare, modelele SUV și crossover sunt nelipsite din gamele producătorilor. Dacia, poate, a intuit de mult acest lucru. În primăvara acestui an, Duster marca un deceniu de existență și bifa cifra de două milioane de unități produse la Mioveni. Vânzările mărcii înseamnă trei sferturi din producția Dacia, iar veniturile se ridicau la nu mai puțin de 27 de miliarde de euro.
În timp, aceste modele au început să fie preferate, iar Dacia a avut clar un avantaj. Nu numai că producea acest SUV de ceva ani, dar îl și oferea la un preț accesibil, lucru definitoriu pentru marca autohtonă. Așa s-a impus producătorul și s-a menținut pe piață.
Iar următorul pas e clar: Dacia Spring se anunță a fi cel mai ieftin SUV de mici dimensiuni vândut în Europa. Iar producătorul mai poate bifa un succes similar sau, de ce nu, mai mare decât cel înregistrat de Duster.