Studiul care desființează tot ce știi despre influenceri: de unde își ia informațiile generația Z
Un nou studiu atrage atenția asupra unei situații neobișnuite legată de membrii generației Z, născuți între 1995 și 2010. Aceștia se pare că sunt mai imuni la influenceri decât ai crede.
O analiză publicată de La Stampa schimbă tot ce știam despre membrii generației Z. Aceștia sunt amabili, informați și capabili să folosească internetul pentru a manifesta empatie cu oamenii dragi din anturaj. Deși sunt avizi utilizatori ai rețelelor de socializare, nu au nevoie de influenceri pentru a ști ce să cumpere sau spre ce servicii să se orienteze. Doar 17% dintre participanții la studiu au încredere în influenceri.
Generația Z mai este supranumită Digitalii, pentru că în cea mai mare parte a vieții lor, tinerii cu pricina au avut acces la internet, telefoane inteligente, streaming. Ei reprezintă prima generație ”conectată permanent la internet”. Se pare însă că accesul la internet nu i-a alienat de familie, cum ai fi poate tentat să crezi.
În schimb, ei continuă să fie dependenţi de mamă și de tată. Atunci când au nevoie, adolescenţii din generaţia Z primesc informații despre probleme economice folosind canale diversificate atât online, cât și offline, însă, în final, prevalează influența care provine din cercul familial.
Liderii de opinie pentru membrii generației Z sunt prietenii și experții într-un anumit domeniu. Aceștia au fost definiți ca fiind relevanți pentru 34%, respectiv 33%, dintre participanții la studiu. Pe locul trei, pentru cei sub 20 de ani, se află părinții, cu aproximativ 25% dintre tineri afirmând că-și iau referințele în viață de la mama sau de la tata. Jurnalismul este privit de asemenea cu ochi buni de aproximativ 20% dintre tineri.
Influencerii, de la care membrii generației Z apreciază în principal capacitatea acestora de a filtra și traduce fluxurile de informații (lucrează ca brokerii), sunt considerați puncte de referință de doar 17% din eșantionul intervievat. Pe de altă parte, 57% din eșantion consideră că activitatea de influencer este o profesie reală și 30% ar dori să adopte în viitor această carieră.