26 oct. 2020 | 13:13

Funcția Google care vine la fix pentru Black Friday: cum să nu-ți iei țeapă cu așa-zisele reduceri

ACTUALITATE
Funcția Google care vine la fix pentru Black Friday: cum să nu-ți iei țeapă cu așa-zisele reduceri

Black Friday e un eveniment care anual atrage mulți internauți aflați în căutare de reduceri substanțiale. Numai că, de multe ori, ofertele comercianților sunt înșelătoare. Google susține că poate rezolva problema.

Black Friday e un eveniment de interes dacă vrei să-ți cumperi ceva la prețuri mult mai mici decât în cursul anului. Conceptul a fost împrumutat și la noi de câțiva ani și vânzările sunt extrem de bune. Există, însă, și oferte înșelătoare.

Nu se puține ori s-a atras atenția asupra faptului că poți să-ți iei și țepe – adică să cumperi ceva despre care crezi că e la reducere, dar acel produs să coste chiar mai mult decât cu ocazia altei perioade de promoții. Din acest punct de vedere, un comparator de prețuri este extrem de util.

Iar Google s-a gândit fix la asta.

Soluția Google ca să nu-ți iei țeapă de Black Friday

Google integrează în serviciul său de cumpărături – Google Shopping – o nouă funcție care să te ajute să diferențiezi țepele de reducerile reale. E vorba de un comparator de prețuri și o funcție de tracking a produselor vizae. E vorba de Price Insights, o funcție care te ajută să-ți dai seama dacă prețul unui produs este peste sau sub media practicată în magazine.

Dacă folosești această soluție, îți poți da seama și dacă nu cumva produsul pe care-l vrei e mai ieftin în alt magazin.

De asemenea, dacă urmărești un produs de ceva vreme și aștepți Black Friday ca să-l prinzi redus, atunci Google te ajută cu evoluția prețului de-a lungul timpului. Așa-ți dai seama dacă e bine să cumperi atunci sau mai trebuie să aștepți. Ambele funcții sunt de găsit în secțiunea Google Shopping.

E de văzut cum se va impune Google pe această nișă, ocupată deja de alții. Comparatoare de prețuri există și la noi pe zona de produse electronice și electrocasnice, iar Consiliul Concurenței are și Monitorul Prețurilor, dedicat zonei alimentare.

Având în vedere însă puterea gigantului american, utilizatorii ar putea renunța la celelalte soluții și ar putea apela la Price Insights.