Provocare incredibilă pentru Dacia: era greu de crezut că se descurcă la așa ceva
După lansarea noilor modele de la Dacia, respectiv noile Dacia Logan, Dacia Sandero și Sandero Stepway, parcă am uitat deja de Duster.
Cu toate acestea, este foarte probabil să revină în prim-plan, cel puțin pentru fanii curselor off-road, după noua demonstrație Duster pe un teren nu foarte prietenos.
Cea de-a treia generație a modelelor Logan, Sandero și Sandero Stepway vine foarte bine echipată și cu un design modern, însă Dacia Duster nu acceptă rolul în planul secundar.
De aceea, își demonstrează abilitățile în afara asfaltului, inegalabile în segmentul său, într-un montaj realizat de Dacia Duster Trails, comunitatea pasionaților de aventuri la volanul SUV-ului românesc.
În cele peste 11 minute ale clipului, Duster înfruntă noroaie, zăpadă, pante și rampe abrupte, ca un off-roader autentic.
Cum a trecut Dacia Duster testul prin noroi?
Modelul, pe lângă garda mare la sol de 210 milimetri, vine cu o serie de propuneri generoase.
Încă are în gamă motorul diesel la care Logan, Sandero și Sandero Stepway au renunțat. Dar are și motorul turbo pe benzină de 1,33 litri cu 150 de cai putere în versiune de top. Este un motor care face Duster-ul cea mai puternică Dacia construită vreodată.
Faptul că Duster e o mașină ușoară, având o masă proprie cuprinsă între 1.191 și 1.275 de kilograme, în funcție de motorizare și echipare, o ajută considerabil pe terenuri grele.
Desigur, terenul accidentat poate încurca orice mașină off-road, însă filmările arată și solidaritatea manifestată de posesorii de Duster, care se unesc la greu pentru a-și scoate mașinile din impas.
Iar când vine vorba de alte modele, considerate off-roadere pur-sânge, mașina românească nu bate în retragere. Clipul arată Duster-ul alături de modele veritabile off-road, precum Nissan Patrol, iar Dacia Duster ține pasul fără probleme.
Și nu este prima oară când Duster concurează și se poate lăuda cu rezultate comparabile cu alte mărciconsacrate. În iarna anului trecut, mașina construită la Mioveni a participat la curse cu un Audi Q5 cu tracțiune integrală quattro, dar și cu un Volkswagen Tiguan cu sistem 4Motion.