Facebook, joc de imagine înainte de alegeri: ce decizie a luat Zuckerberg
Facebook face un joc de imagine înainte de alegerile prezidențiale din SUA. Mark Zuckerberg a luat o decizie prin care vrea să arate că nu e surd la acuzele care i se aduc.
Facebook e un gigant digital și, din această poziție, reușește să monetizeze. Principala sursă de venit e reprezentantă de reclamele plătite, iar pentru cele politice, în special, încasează foarte mulți bani. Apropierea unui tur de scrutin, așadar, aduce în conturile rețelei de socializare milioane de dolari.
Anul 2020 e anul în care SUA organizează alegeri prezidențiale, în urma cărora Trump speră să obțină un nou mandat. Pe Facebook au început deja campaniile electorale plătite, dar rețeaua de socializare susține că va opri acest mecanism abia cu o săptămână înainte de alegeri.
Facebook a decis, așadar, să nu mai accepte reclame politice noi în săptămâna care precede alegerile prezidențiale americane din 3 noiembrie.
Pusă la zid pentru că întreține dezinformarea, Facebook vrea să-și curețe imaginea
Facebook recunoaște că decizia are rolul de a reduce riscurile de răspândire a dezinformărilor și de interferență în alegeri. Reuters arată că operatorul celei mai mari rețele de socializare din lume va continua să permită campaniile și reclamele politice aflate deja în sistem și va permite modificarea sumelor alocate acestora și targetarea utilizatorilor, dar va bloca ajustarea conținutului reclamelor sau designul acestora.
Practic, rețeaua vrea să marcheze ca atare reclamele politice. Va exista o etichetă pentru postările candidaților sau ale campaniilor care vor încerca să își revendice victoria înainte ca rezultatele alegerilor să fie oficiale.
”Acestea se vor aplica cu siguranță președintelui odată ce noile reguli vor intra în vigoare și se vor aplica tuturor în mod egal”, spune Mark Zuckerberg.
Președintele Donald Trump candidează pentru un al doilea mandat, în fața democratului Joe Biden și vor avea loc, de asemenea, alegeri pentru Congres. Într-o postare pe Facebook care a anunțat schimbările, Zuckerberg a afirmat că este îngrijorat de provocările unice pe care alegătorii le vor întâmpina anul acesta din cauza pandemiei de coronavirus, care a determinat o creștere a votului prin poștă.
”De asemenea, mă tem că, având o națiune atât de divizată, în timp ce finalizarea rezultatelor alegerilor ar putea dura zile sau chiar săptămâni, ar putea exista un risc crescut de tulburări sociale în întreaga țară”, a spus el.
Numai că, dacă chiar vrea să arate că îi pasă, Facebook ar putea face ca Twitter, spre exemplu, care a interzis anul trecut reclamele politice. De asemenea, Google, parte a grupului Alphabet, a limitat modul în care agenții de publicitate electorală pot ținti alegătorii. Doar că la Facebook contează banii.
Și mai puțin interesele utilizatorilor.