01 sept. 2020 | 13:30

S-a dat alarma la Dacia: așa ceva nu s-a mai întâmplat de ani buni

AUTO
S-a dat alarma la Dacia: așa ceva nu s-a mai întâmplat de ani buni

După dificultățile cu care a trebuit să se confrunte ca urmare a legislației europene privind emisiile în atmosferă, Dacia a avut un debut complicat în 2020, la care s-au adăugat și problemele legate de blocajele și situația generală provocată de coronavirus. După șapte luni, Dacia a înregistrat o scădere de 42% a producției.

Producătorul român de automobile Dacia a înmatriculat în primele șapte luni din acest an 210.505 unități, după cum reiese din datele colectate din cele 27 de state ale UE. Volumul Dacia este cu 42% mai mic decât cel înregistrat anul trecut, respectiv 362.913 vehicule, ceea ce înseamnă că Dacia a avut cu 152.000 mai puțini clienți.

În comparație cu anul trecut, pierderea Dacia reprezintă aproximativ 1,5 miliarde de euro la capitolul venituri, conform datelor profit.ro.

Ce modele s-au vândut în 2020?

Analiza pe modele arată că Duster și Lodgy au înregistrat cel mai mare declin, peste 44%, comparativ cu cifrele din 2019, însă în volume, pierderea înregistrată de Duster și de Sandero (-39%) este cea mai mare. Producția a fost cu circa 60.000 de unități Duster și peste 50.000 de Sandero mai mică.

Dacia Logan a avut rezultate cu aproximativ 17.000 de unități în minus, iar Dokker, cu 10.000.

Scăderea utilitarei Dokker a fost cea mai mică, cu un procent de 36,5%, cea mai apropiată de media pieței europene. După șapte luni, Sandero este pe poziția 13, în Europa, iar Duster pe 16.

UE a înregistrat 1,27 milioane de autoturisme, cu 3,8% mai puține decât în iulie 2019, iar după cele șapte luni volumul pieței a urcat la 6,3 milioane, cu 34,6% mai mic decât anul precedent. Cele mai vândute mașini în acest an sunt Volkswagen Golf, Renault Clio și Peugeot 208.

Dacia a reușit să-și revină în ultimele luni, însă rezultatul nu poate recupera pierderile. Producătorul român a raportat cu 13,1% mai puține autovehicule înmatriculate, ceea ce înseamnă 45.498 unități în iulie 2020, față de 52.384 în iulie 2019.

Cele mai vândute vehicule Dacia s-au clasat pe locurile 11 – Dacia Sandero și 15 – Dacia Duster, cu 19.087 unități (-8,2%) și, respectiv, 16.457 (-5,8%).

În aceste condiții și cota de piață a mărcii Dacia a fost afectată, în ultimele luni înregistrând un declin considerabil. În iulie, Dacia a scăzut la 3,6% din totalul pieței europene de autoturisme, comparativ cu 4% în iulie 2019. Cifra pe întreg anul 2020 a scăzut cu 0,4 puncte procentuale, ajungând la 3,3%.

Asta înseamnă că ritmul de scădere al vânzărilor Dacia a fost mai mare decât cel al competitorilor.

Șansele de a recupera din pierderi ar putea apărea din această toamnă, când vor fi lansate noile generații ale Sandero și Logan și, ulterior, cea a utilitarei Dokker. De asemenea, anul viitor ar putea fi unul profitabil pentru Dacia, care ar urma să lanseze un nou SUV, precum și un model de autovehicul electric Spring.