Vremuri grele pentru Dacia? Anunțul Renault care dă fiori la Mioveni
Pentru Dacia urmează o perioadă complicată, iar norii negri au fost aduși de pandemia de coronavirus. Renault, compania-mamă, tocmai ce a anunțat rezultatele financiare pentru prima jumătate a anului.
De viitorul și punerea în practică a strategiei Dacia de la Mioveni depinde, evident, și parcursul grupului din care face parte, adică Renault. Numai că rezultatele nu sunt atât de bine și nu vin vești prea bune de la Paris.
Renault tocmai ce a anunțat rezultatele financiare pentru primul semestru al acestui an. Adică fix acea perioadă în care pandemia a început să-și arate colții și să și muște ulterior. Iar veștile, cum spuneam, nu-s dintre cele mai bune.
Anunțul Renault care dă fiori la Dacia
Renault anunță o pierdere uriașă – de peste 7 miliarde de euro în primele șase luni ale anului, din care doar două miliarde de euro reprezintă pierderi din activități operaționale. E adevărat că nu Dacia trage în jos grupul, ci Nissan.
Restul de patru miliarde reprezintă pierderi generate de Nissan. Grupul, per total, a reușit să vândă doar 1,26 milioane de vehicule, cu 35% mai puțin decât anul trecut, peste media pieței, care a scăzut cu circa 28%.
În acest context, veniturile Renault Group au fost de 18,4 miliarde euro, cu 34,3% mai mici decât în 2019, iar marja operațională a fost negativă, 1,2 miliarde pierderi, față de 1,6 miliarde profit anul trecut, reprezentând 6,5% din venituri. Anul trecut, profitul operațional era de 5,9% din venituri.
Cum spuneam, Nissan trage în jos bilanțul pe prima jumătate a anului. Pierderea Nissan care revine Renault s-a ridicat la 4,8 miliarde euro, astfel că pierderea totală, cu alte cheltuieli și taxe, se ridică la 7,38 miliarde euro. De viitorul Renault depinde, evident, și viitorul Dacia, care se pregătește să lanseze noi modele anul acesta și anul viitor.
Renault speră ca, odată cu reluarea vânzărilor, să câștige inclusiv de pe urma modelului electric ZOE, care a înregistrat o creștere de 50%. De asemenea, grupul transmite că este în grafic cu atingerea țintelor CAFE, privind emisiile de CO2. În plus, Renault confirmă planurile de reducere a costurilor fixe cu 600 milioane de euro, în acest an.
„Chiar dacă situația este fără precedent, nu este finală. Împreună cu toate echipele de management și angajați, suntem complet dedicați să corectăm situația printr-o disciplină strictă care va merge dincolo de reducerea costurilor fixe. Pregătirea viitorului înseamnă de asemenea să construim strategia noastră de dezvoltare și lucrăm activ la acest lucru. Am încredere în abilitatea grupului de recuperare”, spune noul CEO de la Renault, Luca de Meo.