02 iul. 2020 | 17:50

Tesla, sub investigație federală: ce ar fi încercat să ascundă

ACTUALITATE
Tesla, sub investigație federală: ce ar fi încercat să ascundă

Noi informații arată că Tesla ar putea să fi pus pe piață, în mod conștient, mașini cu sisteme de răcire ale bateriei defecte.

Administrația Națională Pentru Siguranța Traficului (NHTSA) ar fi început o investigație prin care urmăresc să afle dacă, într-adevăr, compania a ascuns defectele sistemului de răcire al bateriei care a ajuns pe Tesla Model S, pe care le-a vândut ulterior, deși știa că standardele nu sunt îndeplinite, potrivit publicației Los Angeles Times.

Vestea vine în urma unei alte investigații realizată de publicația Business Insider, care susținea că, începând cu 2012, Tesla ar fi instalat cu bună știință sistemele defecte. Problema constă în faptul că desginul sistemului permitea lichidului de răcire să ajungă în baterie. În continuare, această scurgere ar fi putut defecta complet bateria sau, mai rău, reziduurile lăsate ar fi putut contribui la ardere.

Tesla, vizată într-o investigație federală

Publicația LA Times susține că NHTSA a început acum o investigație prin care să verifice dacă Tesla ar fi vândut în mod conștient mașini potențial defecte clienților.

„Suntem conștienți de rapoartele cu privire la această problemă și vom lua măsuri, dacă este cazul, pe baza faptelor și datelor”, a declarat NHTSA.

Potrivit investigației Business Insider, două teste diferite de la companii terțe au descoperit că aluminiul folosit în jurul capătului sistemului ar fi fost prea slab, ceea ce înseamnă că ar fi permis ca găuri minuscule să se formeze în locul în care elementele ar fi trebuit să se îmbine.

Tesla ar continuat să identifice sisteme defete în diferite etape de producție, până la sfârșitul anului 2012. Unele scurgeri s-ar fi identificat suficient de târziu în procesul de producție pentru a putea fi descris drept o „problemă critică a calității”, conform e-mailurilor interne trimise în octombrie 2012. Problema ar fi fost ulterior semnalată pentru managementul superior, indică documentele. Însă, la acel moment, mașinile se îndreptau deja către clienți și nu este clar când Tesla a remediat sau nu sistemul de răcire.