11 mai 2020 | 12:53

Cum a devenit Ford o problemă pentru Dacia: cifrele arată avantajul americanilor

ACTUALITATE
Cum a devenit Ford o problemă pentru Dacia: cifrele arată avantajul americanilor

Ford și Dacia sunt singurii constructori auto care fabrică mașini în țara noastră, la cele două uzine din Craiova și Mioveni. Americanii au apăsat pedala la început de an, dar planurile ambilor producători au fost date peste cap de pandemia de coronavirus.

Ford și Dacia reprezintă două motoare puternice ale economiei românești, grație mașinilor produse la Craiova și Mioveni. Pentru fiecare model ieșit pe porțile uzinelor de acolo, se susțin și alte ramuri economice pe orizontală.

Numai că luna martie a frânat ambițiile producătorilor auto. Producția la cele două uzine a fost oprită timp de aproape două luni, iar asta s-a resimțit puternic în bilanțul celor doi constructori. Totuși, startul de început de an pare să fi oferit un avantaj celor de la Ford, care au reușit să producă mai multe automobile la Craiova decât numărul total de modele Duster, vârful de gamă, fabricate la Mioveni.

Iar asta înseamnă pentru Ford că modelul Puma e un pariu câștigător, în condițiile în care Dacia n-are, deocamdată, un model electric sau hibrid. Raportat la producția din România, Ford s-a urcat mai repede în acest tren.

Ford, pariu câștigător în comparație cu Dacia

Primele patru luni ale anului au fost extrem de diferite pentru Dacia și Ford. Producția a fost reluată în luna ianuarie cu planuri mari, dar totul a fost dat peste cap în martie. Din 19 martie și până pe 4 mai, cele două uzine și-au oprit producția din cauza pandemiei de coronavirus. Au fost decizii luate în linie cu ce s-a întâmplat la nivel european.

În perioada martie – aprile au fost produse în România un număr de 32.033 autoturisme, o scădere de 63% față de perioada similară din 2019. Din 19 martie și până pe 4 mai uzinele nu au produs mașini, din cauza pandemiei.

În cele două luni din 2019 fuseseră produse 86.000 de mașini, dar acum, Dacia a produs 18.448 unități la Mioveni și 13.585 mașini au fost produse de Ford Craiova, arată datele ACAROM.

Pe modele, producția de autoturisme în primele patru luni ale anului 2020 se prezintă astfel:

  • DACIA Duster – 50.220
  • FORD EcoSport & Puma – 53.526 unități
  • DACIA Logan – 7.859 unități
  • DACIA Sandero – 7.767 unități
  • DACIA Logan MCV – 3.687 unități

Asta arată, de fapt, că Ford are un pariu câștigător în comparație cu Dacia. Numărul modelelor EcoSport și Puma de la Craiova e mai mare decât numărul de modele Duster fabricate la Mioveni. Solicitările sunt în creștere pentru modelele hibride sau electrice, iar americanii au marele avantaj în fața Dacia: modelul Puma.

Și Dacia pregătește un model electric – se numește Spring, dar planurile de lansare ar putea să fie amânate, în funcție de evoluția vânzărilor în următoarele luni.