Înșelătoria în numele Netflix care a apărut în timpul pandemiei
Pe timpul pandemiei de coronavirus apar tot felul de înșelătorii puse la cale de persoane care vor să profite de cei naivi. Una dintre ele se derulează chiar în această perioadă în numele Netflix.
E o perioadă în care multă lume lucrează de acasă și pare că activitățile, în marea lor majoritate, au luat o mică pauză. Nu este, însă, cazul tuturor domeniilor, iar hackerii se numără printre cei care încearcă tot felul de metode în aceste zile.
Profitând de faptul că multă lume petrece majoritatea timpului pe net, infractorii cibernetic au dezvoltat noi tehnici pentru a intra în posesia unor date sensibile sau pentru a face rost de bani de la cei naivi. Așa s-a născut înșelătoria în numele unor platforme de streaming precum Netflix și Disney+.
Hai să vezi cum funcționează ca să știi de ce să te ferești.
Înșelătorii în numele Netflix
Hackerii știu că, în această perioadă, cei mai mulți stau acasă și preferă să se relaxeze pe platforme streaming gen Netflix. Așa că s-au gândit să profite de pe urma celor care pot fi ușor păcăliți.
Mimecast, companie specializată în securitate cibernetică, atrage atenția că hackerii au creat mai bine de 700 de pagini web care copiază interfața Netflix și Disney+ și pe care persoanele naive se înregistrează fără să știe că datele, inclusiv cele bancare, ajung, de fapt, în altă parte. Astfel, aceste site-uri fantomă au fost create tocmai în ideea de a pune mâna pe date și informații sensibile.
Netflix e, poate, cea mai copiată platformă de streaming în această perioadă, mai ales că se așteaptă la o creștere uriașă a bazei de abonați. Numai că, din neatenție sau neștiință, cei care vor să se aboneze la platformă pot ajunge, de fapt, pe paginile false create de hackeri pentru a fura date și informații. Multe astfel de site-uri au fost create fix luna aceasta, când mai multe țări estimează că au atins vârful pandemiei de coronavirus.
Iar Disney+ și Netflix sunt două platforme care se bucură de creșteri în această perioadă.
Disney, spre exemplu, aproape și-a dublat numărul de abonați și a ajuns la 50 de milioane de conturi la nivel mondial. De asemenea, Netflix, care are peste 160 de milioane de abonați la nivel mondial, s-a dus la o valoare de piață de 192 de miliarde de dolari.