11 feb. 2020 | 10:52

Cum vrea Ford să se bată cu Dacia în producția auto locală

ACTUALITATE
Cum vrea Ford să se bată cu Dacia în producția auto locală

Ford și Dacia sunt singurii constructori auto care fabrică mașini pe teritoriul României. Numărul unităților scoase pe poarta uzinei contează pentru ambii producători.

Craiova și Mioveni sunt cei doi poli ai industriei auto din România în ce privește producția de mașini. La Craiova, americanii de la Ford au investit, de-a lungul timpului, peste 1 miliard de euro în liniile de producție, atât pentru platforma de motoare, cât și pentru cea de mașini.

De cealaltă parte, Dacia a devenit o marcă relevantă la nivel european odată ce a devenit parte din grupul Renault. Modelele constructorului autohton se vând extrem de bine la nivel european și nu numai.

2020 e anul în care cei doi producători locali se pregătesc și de o nouă provocare. Dacia electrică încă se lasă așteptată, dar Ford mizează pe noul Puma, fabricat în Craiova. Și și-a propus niște ținte mărețe.

Ford vrea să ia fața Dacia

Americanii de la Ford au planuri mari pentru 2020 și vor să stabilească un record: 1.000 de maşini pe zi, adică una la fiecare 67 de secunde. Constructorul estimează că va produce zilnic peste o mie de autoturisme EcoSport şi Puma, dar şi aproximativ 1.700 de motoare EcoBoost de un litru.

„În 2020, Ford Craiova urmează să atingă un nou record în ceea ce priveşte producţia de vehicule: peste 1.000 de vehicule construite pe zi, câte unul la fiecare 67 de secunde. Producţia motorului EcoBoost (…) aproximativ 1.700 de motoare, unul la fiecare 42 de secunde. În acest moment, la Uzina de Motoare se construiesc trei versiuni ale mult-premiatului motor 1.0 EcoBoost: 100 CP, 125 CP şi 155 CP mHEV”, spun cei de la Ford.

Ce se întâmplă cu noul Puma

Ford Puma va fi livrat şi în Australia, începând din prima parte a acestui an, acesta fiind primul vehicul construit în România care va fi exportat către această ţară. Și e clar de ce mizează americanii pe această gamă.

SUV-urile reprezintă în continuare segmentul cu cea mai mare creştere la nivel european, în 2019 fiind înmatriculate în total 5,9 milioane de SUV-uri, în creştere cu 10% faţă de 5,4 milioane de unităţi înmatriculări în 2018.  În 2019, Ford a atins în România o cotă de piaţă de 8,6%, cu un total de 16.168 de vehicule înmatriculate, clasându-se pe prima poziţie în topul vânzărilor mărcilor de import.

Modelul Ford Puma e deja disponibil în toate showroom-urile reprezentanțelor din țară.