Uber caută să facă profit și soluția găsită s-ar putea să-ți placă
Uber e compania de ridesharing prezentă în multe colțuri din lume. Nu înseamnă, însă, că e o companie care are profit.
Uber e o companie care, pentru multă vreme, a mers pe pierderi. Chiar și așa, a reușit să-și amortizeze din investiții și să-și convingă investitorii că vor veni și vremuri mai bune. Numai că ceasul a cam început să ticăie.
Așa că Uber are o țintă mare. Vrea ca 2021 să fie anul în care trece pe profit și să întoarcă mult mai mult din operațiunile pe care le are. Așa că a pus la treabă departamentul ATG – adică Advanced Technologies Group. E vorba de o echipă de specialiști care se va ocupa de dezvoltarea sistemelor pentru mașini autonome.
Asta înseamnă, evident, că, treptat, vor dispărea colaboratorii – adică șoferii Uber. Dar, după cum susțin mulți analiști, ar fi singura cale prin care americanii vor atinge acea profitabilitate pe care o urmăresc de ani de zile.
Soluția Uber pentru a face profit
Uber a făcut niște mutări pe care unii le consideră surpriză în ultima perioadă. La sfârșitul anului trecut, Travis Kalanick și-a vândut toate acțiunile și a părăsit board-ul de conducere. Recent, compania a decis să-și vândă divizia de livrare Uber Eats din India către competitorul local.
Sunt mișcări prin care Uber urmărește să intre, în sfârșit, pe drumul spre profitabilitate. Noul obiectiv al șefilor companiei americane e întins pe aproximativ un an, adică un termen extrem de scurt. Iar singura soluția ar fi dezvoltarea mașinilor autonome.
Astfel, Uber n-ar mai depinde de serviciile și mașinile colaboratorilor. Ar avea propria flotă și s-ar impune altfel pe piață. Departamentul ATG de care-ți spuneam mai sus e evaluat la 7 miliarde de dolari, adică peste 10% din valoarea totală de piață a companiei de ridesharing. Asta înseamnă că s-a investit ceva acolo și direcția e clară.
Viitorul mobilității urbane e reprezentat de mașinile autonome, cred mulți experți, iar Uber știe asta. Și nu vrea să rateze startul. În prezent, aproximativ 80% din încasările pe curse merg către șoferii colaboratori. Compania păstrează în jur de 20%.
Dar dacă vehiculele autonome vor fi implementate la scară largă, atunci costurile companiei vor scădea semnificativ. Iar la capătul drumului nu se poate întrevede decât profit.