Instagram a crezut că poate bate YouTube, dar a fost un eșec
Prin intermediul IGTV, Instagram a încercat să creeze o alternativă la YouTube, o nouă casă pentru creatorii de conținut. Acum, a renunțat la planul măreț.
Facebook deține Instagram, WhatsApp și Messenger. Dincolo de aceste rețele sociale însă, compania americană a făcut un efort financiar teribil pentru a atrage utilizatorii și creatorii de conținut de pe YouTube. Chiar dacă a reușit să bage în pământ eforturile Google în materie de rețele sociale, se pare însă că YouTube este mai greu de dărâmat.
Au trecut deja câțiva ani de când oficialii Instagram au introdus în Instagram o secțiune dedicată IGTV, abrevierea de la Instagram Television. Există și o aplicație dedicată cu același nume pe care probabil că nu ai instalat-o vreodată și de care nu ai auzit până acum, dacă nu ești creator de conținut.
Instagram versus YouTube, o tentativă eșuată de dominație mondială
În teorie, IGTV trebuia să fie rețeaua socială perfectă construită în jurul conținutului video generat de utilizatori. În practică, un purtător de cuvânt al Facebook a confirmat pentru TechCrunch faptul că Instagram elimină icoana IGTV din interfața principală a Instagram.
Butonul pe care îl atingeai din greșeală atunci când încercai să trimiți un mesaj va dispărea. Acela era menit să faciliteze tranziția din conținutul static pe care îl vezi de obicei pe Instagram la conținutul dinamic, video specific IGTV și, într-o mare măsură, YouTube. Concluzia celor de la Facebook a fost însă că ”foarte puțini” oameni foloseau acel buton.
Majoritatea utilizatorilor dau peste clipuri de pe IGTV din greșeală, în fluxul normal de știri. Eventual, mai găsesc niște clipuri în secțiunea Explore din aplicație. Nu vor dispărea de acolo, dar dacă le vrei ”la grămadă”, ca pe YouTube, vei fi nevoit să-ți instalezi aplicația IGTV, un gest foarte improbabil.
În final, spun însă că cei de la Facebook s-au dat bătuți pe acest subiect din cauza faptului că eliminarea acelui buton este doar ultima dintr-un set stufos de compromisuri. Inițial, s-a renunțat la fixația de a permite doar clipuri verticale pe IGTV. Ulterior, s-a renunțat și la ideea de a posta clipuri doar prin aplicația dedicată IGTV. Le poți posta liniștit și prin aplicația nativă de Instagram. Eliminarea butonului care facilita accesul la acea opțiune ilustrează faptul că YouTube a înfrânt concurența.