De ce această Dacia Sandero costă o avere și unde va fi folosită
Dacia Sandero e o mașină care se bucură de succes comercial în Europa. Din 2020, intră într-o categorie aparte pentru Dacia. Și asta vine cu un cost considerabil.
La raliul Monte Carlo din ianuarie 2020, o Dacia Sandero va fi în cursă. E dotată cu tracțiune integrală, are un motor turbo de 1,6 litri și dezvoltă 265 CP. Prețul pentru o așa mașină? Între 165.000 și 195.000 de euro.
Chiar dacă este o mașină a Dacia, compania n-a fost implicată în dezvoltarea acestui model pentru raliuri. Creația este a companiei Oreca, din Franța. La Monte Carlo, mașina va fi condusă de pilotul italian Ermanno Dionisio care îl va avea drept copilot pe Fabio Grimaldi.
Această Dacia Sandero mai performantă decât oricare altă mașină ieșită din fabrica de la Mioveni va concura pentru echipa ASM Motorsport din Spania.
Renault are o Dacia Sandero proprie pentru raliuri, dar nu în Europa
În America de Sud, pentru 2020, Renault pregătește un Sandero RS. Primul model a fost lansat în 2015. În 2017 a ajuns pe piață o nouă versiune, iar în 2020 va fi încă una.
Renault Sandero RS pentru 2020 arată ceva mai sportiv decât orice mașină Dacia ai mai văzut. Ca motorizare, folosește un motor de 2.0 litri de 148 CP și un cuplu de 205 Nm, când e alimentat cu etanol, și are 143 CP și un cuplu de 201 Nm când e pe benzină. Are o cutie cu șase viteze și accelerează de la 0 la 100 de km/h în 8 secunde. Poate atinge o viteză maximă de 202 km/h.
Producătorul a dotat mașina cu trei moduri de condus: Standard, Sport și Sport+, iar sistemul de infotainment Media Nav e disponibil. Are aer condiționat automat, cruise control și un preț care începe de la circa 17.700 de dolari în Brazilia.
Sigur, e ceva mai ieftină decât cea care va participa la Monte Carlo, dar asta pentru că-i o mașină oarecum de serie.