Probleme mari la Banca Transilvania: ce scuză are banca pentru clienți
Banca Transilvania a admis într-un mesaj pe Facebook că are probleme cu sistemul de mobile banking. Totuși, explicația băncii nu-i chiar cea mai fericită.
„BT24 Mobile Banking funcționează cu anumite intermitențe, având numărul mare de tranzacții în acelaşi timp. Suntem pe baricade, monitorizăm situația. Alternativa pentru anumite operațiuni este BT Pay.”
Banca Transilvania într-un mesaj publicat pe Facebook
Utilizatorii care au comentat la acest mesaj susțin că au avut probleme cu acest serviciu de-a lungul întregii zile de 13 decembrie. Banca Transilvania e una dintre băncile din România care a promis digitalizare și a încercat-o cu diverse aplicații. BT Pay e soluția sa de plată cu telefonul, atât timp cât ai Android. Pentru iOS primești drept sticker un mini-card.
Alternativa, conform Banca Transilvania, ar fi BT24 Internet Banking, adică de pe desktop sau printr-un browser.
Într-un răspuns către unul dintre clienții BT, banca a spus că „nu este vorba de mententanta, ci este un numar mare de logari pe Mobile Banking BT24 in acelasi timp”.
De ce explicația Banca Transilvania nu-i deloc una fericită
Aplicațiile pentru Android și iOS promovate de bănci care vor să fie cât mai digitalizate ar trebui să funcționeze 99% din timp. Totodată, dat fiind că banca știe câți utilizatori posibili are, nu se poate scuza cu „numărul mare de tranzacții în acelaşi timp”.
Una dintre supoziții e că sistemul e atacat informatic prin procedeul DDoS (distributed denial of service). Totodată, cea mai simplă explicație ar putea fi și cea valabilă: nimeni nu a luat în calcul că, dacă tot promovează aplicația, utilizatorii chiar ar putea-o folosi.
În cazul în care ești client Banca Transilvania și ai nevoie să faci un transfer, ai putea utiliza BT Pay. Dincolo de acest demers, nu ți-e prea utilă. Partea proastă e că aplicația e compatibilă doar cu telefoane care au NFC. Implicit, s-ar putea ca nu toți clienții să aibă acces la ea.
Dintre toate comentariile de la această postare, unul e remarcabil prin simplitate: „Cine se scuză se acuză.. Când ați pus monopol pe domeniu și v-ați crescut cota de piață, trebuia să vă asumați și un volum mare de lucru pentru operațiuni..”