Ce riscă Volkswagen într-un scandal nou de tipul Dieselgate
Scandalul Dieselgate a zguduit din temelii Volkswagen, cel mai mare producător auto al lumii. Iar acest scandal e departe de a se fi încheiat.
Volkswagen încă mai suportă consecințele după ce a trișat la testele privind emisiile de noxe. După miliarde de dolari plătite pe despăgubiri și diverse înțelegeri procesuale, problemele nu s-au rezolvat încă. Și constructorul ar putea fi nevoit să mai scoată din buzunar alte miliarde.
Cea mai nouă amenințare vine din Canada, unde Volkswagen se confruntă cu zeci de procese din cauza trucării testelor de emisie. Gigantul auto e judecat deja în peste 50 de țări din cauza scandalului Dieselgate.
Și scandalul nu a fost îngropat încă.
Volkswagen, bântuit de fantoma Dieselgate
Guvernul canadian a anunțat că gigantul Volkswagen este vizat de zeci de plângeri legate de scandalul trucăriilor testeler privind emisiile de gaze. Instituția din Canada care se ocupă de protejarea mediului susține că germanii sunt judecați pentru 58 de capete de acuzare și alte două pentru că au transmis informații eronate autorităților.
Între 2008 și 2015, Volkswagen a vândut 128.000 de modele diesel în Canada, toate echipate cu softul care arăta un nivel mult mai mic al noxelor. Constructorul german nu a negat acuzațiile și a spus că va colabora cu autoritățile canadiene. Mai mult, susține că are deja pregătit un draft pentru a se ajunge la o înțelegere.
Acuzațiile venite din Canada sunt cele mai recente dintr-un lung șir de altele similare. De fapt, în ultimii cinci ani de zile, Volkswagen a încercat să gestioneze criza și să scape de aceste acuzații. Acolo unde nu a reușit, constructorul s-a văzut nevoit să scoată miliarde din buzunar.
În martie 2017, de exemplu, Volkswagen și-a recunoscut vinovăția în Statele Unite și a primit o amendă de 4,3 miliarde de dolari. De asemenea, mai mulți foști șefi ai producătorului auto au fost inculpați în Statele Unite și Germania.