Cele mai mari companii din lume fără profit: lista include câțiva giganți
Un nou studiu realizat la scară globală atrage atenția asupra unor giganți importanți din mai multe domenii, printre care și tech, care nu au generat niciun fel de profit, în pofida încasărilor generoase.
Deși ai crede că un business merge bine doar dacă reușește să genereze profit, graficul de mai jos îți arată că situația reală este un pic mai complicată. Forward2Me a analizat performanța financiară a mai multor companii importante pentru a vedea care dintre ele reprezintă o mină de aur pentru investitorii din spate și care operează cu profit negativ.
Pandora Radio, Tesla și Uber sunt cele mai populare nume de pe lista companiilor neprofitabile. Acestea generează încasări foarte generoase în fiecare an, dar sumele cu pricina acoperă cheluielile operaționale sau sunt reinvestite în afacere.
Pandora Radio este un serviciu de streaming mai puțin popular în țara noastră, dar se numără printre primele din toate timpurile. Compania cu pricina a fost lansată în urmă cu 19 ani și anul trecut a înregistrat o cifră de afaceri de 1,47 miliarde de dolari. Suma este departe de a fi mică, dar nu a fost suficient de mare încât micul gigant să iasă pe plus.
Tesla a fost fondată în urmă cu 16 ani și, în continuare, nu reușește să facă profit, chiar dacă încasările au atins pragul fabulos de 21,46 miliarde de dolari. Compania lui Elon Musk nu face însă decât să se extindă prin investiții în uzine noi, dintre care una va fi și în Europa.
Dacă ești utilizator de Spotify, la fel ca mulți dintre prietenii tăi, s-ar putea să nu-ți vină să crezi, dar cel mai popular serviciu de streaming de pe mapamond nu generează profit, nici măcar după 13 ani de la lansare. Dropbox se află în aceeași situație după 12 ani, la fel și Soundcloud.
La polul opus se află Microsoft, Apple, PayPal și Google. Acestea au devenit profitabile în trei ani de la înființare sau mai puțin. Microsoft s-a lăudat cu asta din primul an, în timp ce Apple din al doilea. Facebook a avut nevoie de cinci ani pentru a trece pe profit, iar Netflix de șase ani.