06 nov. 2019 | 09:32

Cum încearcă serviciile de streaming să se bată cu Netflix pentru banii tăi

TEHNOLOGIE
Cum încearcă serviciile de streaming să se bată cu Netflix pentru banii tăi

Dacă te apuci să tastezi pe Google cuvântul  „dezabonare”, una dintre primele sugestii este „dezabonare Netflix”. Ai crede așadar că mulți caută cum să-și anuleze contul de la Netflix. Nu e chiar așa.

În arena giganților din industria de streaming video și-a făcut apariția, de la 1 noiembrie, și Apple TV+. E serviciul companiei lui Tim Cook ce deocamdată nu a ajuns și în România. Dar Apple a cheltuit nu mai puțin de două miliarde de dolari pentru programele originale. Iar asta ar trebui să fie un magnet pentru noi abonați.

Dar pentru servicii ca Apple TV+, Netflix și Disney (care, apropo, se lansează pe 12 noiembrie), a-i păstra pe abonați este o mare provocare. Nu e de ajuns să atragi mereu utilizatori noi. Important e să știi să-i păstrezi pe cei deja câștigați.

Iar giganții au câteva metode prin care-și țin aproape abonații.

Cum te ține Netflix abonat

Pe lângă sutele de milioane de dolari cheltuite pentru a veni cu conținut original sau pentru „a închiria” producții de succes, serviciile de streaming video mai au și alte metode pentru a te păstra abonat. Folosesc tot felul de soluții de programare, strategii și promoții pentru a evita dezabonările.

Disney, spre exemplu, caută să-și securizeze abonamentele pentru o perioadă lungă de timp. În august, compania a oferit pentru membrii fan-clubului său un abonament special pe o durată de trei ani cu doar 47 de dolari pentru fiecare an. Asta înseamnă cu 33% mai puțin decât ar fi plătit aceștia dacă ar fi ales subscripție lunară.

Dar Disney are avantajul că deține conținut pentru copii, adică exact acel public care oferă același producții iar și iar. La rândul lor, Netflix, HBO Max și Apple TV+ au investit în conținut pentru copii, dar doar pentru a-i ține pe adulți abonați până la apariția următoarei producții originale.

Jucătorii mari din zona de streaming video sunt atenți și cât lansează din producții, dar și când aleg momentul. Dacă Netflix, de exemplu, simte că are vizionările necesare pentru diverse zone, mai prelungește un pic așteptarea pentru un nou sezon dintr-un serial. Dacă simte că există riscul ca mulți abonați să plece, anunță lansările mai devreme.

HBO Max folosește altă rețetă. Dacă Netflix îți dă toate episoadele unui sezon în același timp, HBO lansează câte un episod pe fiecare săptămână. De partea cealaltă, Apple TV+ a lansat trei episoade din  “The Morning Show” și “See”, urmând ca apoi să vină cu câte unul în fiecare săptămână.

Primează însă conținutul. Din acest motiv se alocă sume uriașe pentru producții noi. Netflix a alocat un buget de 15 miliarde de dolari pentru acest an, iar AT&T contribuie cu patru miliarde de dolari la HBO Max.

Dezabonarea utilizatorilor vine cu costuri mult mai mari pentru aceste companii.