18 oct. 2019 | 07:46

Peste 1000 de zboruri anulate și amânate: situația deplorabilă a transportului aerian din România

ACTUALITATE
Peste 1000 de zboruri anulate și amânate: situația deplorabilă a transportului aerian din România

De cele mai multe ori, în România, ne plângem de autostrâzi, dar nici situația transportului aerian nu este foarte bună, conform unei analizate FlightClaim.

Citați de Mediafax, cei de la FlightClaim.ro au publicat o statistică îngrijorătoare referitoare la situația zborurilor anulate și amânate în țara noastră. Datele fac referire la zbourile analizate în primele nouă luni ale acestui an, deci sunt cât se poate de actuale.

Peste 1.000 de zboruri au fost anulate sau au înregistrat întârzieri în ultimele 9 luni pe aeroporturile din România. Valoarea totală a compensaţiilor la care pasagerii acelor zboruri au dreptul anual, depăşeşte 35-40 milioane de euro, potrivit unei analize realizate de FlightClaim.ro și citate de Mediafax.

Din punct de vedere statistic, situația cea mai deplorabilă legată de zborurile cu probleme vizează, în ordine, companiile Tarom, Wizz Air, Ryanair și Blue Air. În privința destinațiilor la care te poți aștepta la întârzieri sau ocazionale anulări, topul începe cu Milano sau Madrid și continuă cu Roma, Larnaca sau Londra, conform datelor ajunge online. „Lunile cele mai aglomerate sunt august şi ianuarie, în privinţa plângerilor”, a explicat consultantul în turism Razvan Pascu.

Din păcate pentru români, aproximativ 10% dintre noi s-au confruntat cu situația unui zbor cu probleme și au ajuns să-și ceară drepturile de la companiile aeriene. Ei solicită compensații de 250, 400 sau 600 de euro de la companii, în funcție de distanța zborului, prin intermediul firmei olandeze cu sediul în România. În fiecare zi, sunt înaintate între 20 și 50 de cereri. În perioada de vârf, o cerere ajunge să fie înaintată către FlightClaim de pe teritoriul României la fiecare 30 de minute.

În privința problemelor defalcate pe lunile anului, ianuarie se pare că este cea mai dificilă lună, cu peste 180 de zbouri care au înregistrat întârzieri de minim 3 ore. August a fost de asemenea o lună problematică, cu 170 de zboruri low cost sau charter care au întârziat sau au fost anulate.

„Sunt tot mai multe situaţii în care companiile aeriene fac tot ce pot ca să nu plătească pasagerilor compensaţiile la care sunt eligibili, aşa că de multe ori se ajunge în instanţă cu companiile aeriene. În momentul acesta Flight Claim are peste 100 de procese, doar în România şi cred că e important ca pasagerii să înţeleagă că este posibil ca tot acest proces să dureze mai mult, dar şi companiile aeriene să înţeleagă din ce în ce mai des că nu prea mai e de glumă şi cumva chiar trebuie să ajungă să plătească toate companesaţiile la care sunt elegibili pasagerii, conform regulametului european”, a mai afirmat joi, Răzvan Paşcu.

La nivelul întregii Europe, numărul zborurilor problematice a crescut cu 40% în ultimul an. În 2018, aproximativ 4,5 milioane de pasageri au avut de suferit din cauza anulării sau întârzierii zborurilor. Ei au obținut compensații de până la 2 miliarde de euro.

La 11 ani am instalat primul meu Windows 95, iar la 14 ani mi-am cumpărat o rachetă de Pentium la 133 MHz cu 128 MB RAM si hard disk de 160 MB. După bacalaureat m-am angajat, timp de mai bine de trei ... vezi toate articolele