17 oct. 2019 | 16:02

Planul aproape nebun al creatorilor Pokemon Go ar putea avea succes

ACTUALITATE
Planul aproape nebun al creatorilor Pokemon Go ar putea avea succes

Pokemon Go a făcut senzație printre fanii francizei, însă creatorii săi par să aibă planuri ascunse în jocurile pe care le fac.

Harry Potter: Wizards Unite este ultima creație a companiei. Este un joc pentru telefonul mobil bazat pe realitate augmentată, dezvoltat de Niantic în colaborare cu Warner Brothers. Aici, jucătorii se luptă cu monștri și colecctează artefacte digitale pe străzi. Funcționează ca Pokemon Go: umbli pe stradă cu telefonul în mână în speranța că vei găsi obiectele de care ai nevoie.

Totuși, există și un aspect de care cei mai mulți dintre utilizatorii aplicației nu sunt conștienți: Wizards Unite colectează o cantitate surprinzător de mare de date legate de locația ta, pe parcursul deplasărilor tale.

Cum Niantic te folosește când te joci Pokemon Go sau Wizards Unite

În mare parte, Niantic domină magazinele cu aplicațiile sale, iar compania este și lider în ceea ce privește jocurile bazate pe realitatea augmentată. Niantic are și un plan ambițios: vrea să „mapeze ” întreaga lume digitală și să facă bani cu ajutorul acestor date. Poate face asta prin jocuri precum Pokemon Go sau Harry Potter: Wizards Unite.

Astfel, fiecare mișcare pe care o faci este documentată și stocată de aproximativ 13 ori pe minut. Jucătorii Pokémon Go au parcurs în total 14,3 miliarde de kilometri de la lansarea sa, în iulie 2016. Dacă Wizards Unite va avea același succes, planul creatorilor celor două jocuri de a crea o hartă digitală a lumii ar putea reuși.

Rularea tuturor acestor jocuri este ceea ce Niantic numește Platforma Real World, un „sistem de operare” care permite altor dezvoltatori să-și construiască propriile aplicații și jocuri care folosesc toată munca pe care Niantic a depus-o deja în maparea și etichetarea lumii.

În viitor, Niantic spune că intenționează să lanseze o „platformă real-world AR la nivel planetar”, care ar integra mai credibil experiențele de joc într-un flux video live din lumea reală.

Valoarea companiei este estimată în prezent la patru miliarde de dolari.