09 oct. 2019 | 13:22

Cum explică eMAG rezultatele ciudate de pe Google când căutai cel.ro

ACTUALITATE
Cum explică eMAG rezultatele ciudate de pe Google când căutai cel.ro

După ce internetul a explodat în urma lansării ultimului său spot publicitar, eMAG se află din nou în mijlocul unui scandal, legat de o amendă.

Inițial, CEL.ro anunța că cel mai mare magazin online din România, eMAG, ar fi fost sancționat contravențional de ANAF pentru că ar fi făcut publicitate înșelătoare ca să-și promoveze magazinul online pe Google.

Astfel, ar fi folosit metode SEO pentru a le afișa propriul site celor care ar fi vrut de fapt să ajungă pe site-ul CEL.ro.

„Emag a folosit în perioada ianuarie 2018 – iunie 2019 marca înregistrată CEL.ro pentru a face publicitate înșelătoare și a-și promova magazinul online concurent prin intermediul motorului de căutare Google. Prin metode SEO și profitând de autoritatea pe care o are în motoarele de căutare a reușit să aducă o pagina din site-ul sau fără nici o legătură cu marca CEL.ro în prima pagina din motorul de căutare Google pentru a deturna vizitatorii în căutarea mărcii concurente”, spune CEL.ro.

Aceștia vin și cu un screenshot care să le susțină afirmația:emag google

De asemenea, CEL.ro oferă și un document oficial de la ANAF, care admite că eMAG ar fi încălat legea și că a fost sancționată contravențional, cu o amendă.ANAF cel.ro

CEL.ro susține că utilizarea textului a dus la distorsionarea realității și a creat în mintea consumatorului mediu percepția falsă că www.cel.ro poate fi accesat și de pe site-ul www.eMAG.ro. De asemenea, ar fi „ a profitat de reputația mărcii concurente pentru a crea confuzie în rândul consumatorilor și între comercianți și pentru a obține foloase necuvenite”, susține CEL.ro.

eMAG spune că nu ar fi primit amendă

Retailer-ul online contestă acuzațiile și spune că nu a recurs la aceste metode. De asemenea, menționează și că ar fi vorba doar despre un avertisment, ci nu de o amendă de la ANAF.

„eMAG nu a fost amendat și nici nu a folosit practici înșelătoare. Este vorba de un conținut generat de utilizatori, care este indexat de Google conform regulilor platformei de căutare și bunelor practici din industrie: cuvintele și expresiile căutate de clienți pe eMAG.ro sunt indexate automat în motorul de căutare Google. Indexările automate în Google nu sunt publicitate plătită. eMAG a acționat întotdeauna conform acestor reguli și bune practici și va contesta adresa formulată”, arată răspuntul retailer-ului.