13 sept. 2019 | 09:53

Dacia, fără replică: Ford îi stinge lumina cu mașina făcută în România

ACTUALITATE
Dacia, fără replică: Ford îi stinge lumina cu mașina făcută în România

Salonul auto de la Frankfurt a venit cu o surpriză mare. Ford, unul dintre cei mai mari producători din lume, a spus că vede un viitor în mașini electrice și hibrid. Iar asta ar trebui să îngrijoreze Dacia, care încă nu are replică.

Renault are pentru salonul auto de la Frankfurt un model electric ieftin, dar cel mai probabil nu va ajunge prea curând pe piață. În acest timp, Ford profită și va produce în România mașina pe care românii chiar s-o vrea, în dauna Dacia. E vorba de Puma, disponibil și în variantă hibridă.

Când Ford a anunțat modelul Puma care concurează pe piața din România cu Dacia, n-a dat prea multe detalii. Le-a păstrat pentru Frankfurt.

De ce Puma e crucial pentru Ford în lupta cu Renault și Dacia

Ford-modele-hibrid-rival-Dacia-prezentare-salon-auto-Frankfurt

Ford-modele-hibrid-rival-Dacia-prezentare-salon-auto-Frankfurt

În 2019, Ford a anunţat că fiecare model din gamă va include cel puţin o versiune electrificată. Fie că vorbim de-o formulă hibridă, fie că o să fie 100% electrică, e cert că Ford pariază tare pe mașini electrice. Asta în timp ce mașina electrică de la Dacia e așteptată de ceva timp. Compania a spus că va lansa 17 vehicule electrificate până în 2024. Opt dintre acestea fiind prezentate în premieră în 2019.

Modelul Puma Titanium X, prezentat la Frankfurt și fabricat în România, la Craiova, este echipat cu tehnologii standard care sunt de obicei rezervate mașinilor mai scumpe. Dispune de huse detaşabile pentru scaune, scaune cu masaj lombar şi încărcare wireless pentru telefoane compatibile.

„Pe măsură ce electrificarea devine curentul principal de dezvoltare al industriei auto, creştem substanţial numărul de opţiuni cu propulsie electrificată pentru clienţii noştri, care vor putea să aleagă varianta care se potriveşte cu nevoile lor. Prin facilitatea tranziţiei către un vehicul electrificat, estimăm ca până în 2022, majoritatea vânzărilor noastre de autoturisme să fie reprezentată de modele electrificate.”
Stuart Rowley, preşedinte Ford Europa

Totodată, spre deosebire de modelele de la Dacia, Puma Titanium X oferă tehnologia EcoBoost Hybrid de tip mild-hybrid. Beneficiază de un consum optimizat şi performanţă sporită. Mai există și versiuni full-hybrid cu auto-încărcare, plug-in hybrid şi electrică.

Ford-modele-hibrid-rival-Dacia-prezentare-salon-auto-Frankfurt

Ford-modele-hibrid-rival-Dacia-prezentare-salon-auto-Frankfurt

Mai trebuie să știi că tehnologia Ford EcoBoost Hybrid va optimiza eficiența lui Puma la nivelul consumului de combustibil. Și are un vârf de putere de 155 CP. Iar un starter/generator integrat antrenat prin curea (BISG) înlocuiește clasicul alternator. Astfel, permite, recuperarea și stocarea energiei care de obicei se pierde în timpul frânării și rulării libere, informează producătorul auto. Sistemul încarcă un pachet de baterii Litiu-Ion de 48 de volți, răcit cu aer.

Motorul EcoSport Hybrid e produs la Craiova. Și Ford Puma va fi în două versiuni: ST Line și Titanium X.