La ce capitol încearcă HBO să arate că stă mai bine ca Netflix
Netflix se bazează pe inteligența artificială pentru a putea oferi utilizatorilor recomandări de filme și seriale, dar HBO vine cu o soluție diferită.
Fie că e vorba despre muzică pe Spotify, videoclipuri de pe YouTube sau cumpărături pe eMag, algoritmii prin care ne sunt recomandate lucruri similare cu cele pe care le-am consumat sau cumpărat deja sunt nelipsiți.
În ceea ce privește Netflix, utilizatorii platformei primesc recomandări de la un algoritm pe care platforma de streaming îl folosește pentru a alege filmele și serialele care ți-ar putea plăcea, în funcție de titlurile pe care le-ai vizionat înainte. Acest algoritm folosește inteligența artificială pentru a-ți oferi recomandările și se bazează pe comportamentul tău de consum.
Cum face HBO ca recomandările Netflix să-și piardă din farmec
Într-o nouă campanie, HBO pare să atace Netflix într-un mod destul de subtil. Astfel, platforma de streaming a lansat campania Recommended by Humans și include oameni adevărați care discută despre filmele și serialele preferate de pe HBO. Aici, fanii titlurilor de pe HBO povestesc despre producțiile preferate, ce le place cel mai mult la acestea și pe care le-ar recomanda și altora.
Astfel, într-o manieră aproape insesizabilă, HBO ridiculizează, într-o anumită măsură, procesul automatizat prin care Netflix oferă recomandări utilizatorilor săi și îi oferă acestuia o latură umană. Fanii au fost chemați la casting și au avut libertate totală în alegerea programului pe care voiau să îl recomande, dar și libertate de exprimare în ceea ce privește părerile despre respectivul titlu.
HBO anunță că opiniile expuse sunt reale și provin de la oameni reali. De asemenea, ține să menționeze că aceștia au fost plătiți pentru timpul petrecut dând recomandări altora. Campania HBO ar putea să fie chiar utilă celor care perferă să urmărească filme și seriale deja testate și recomandate de alții, în loc să se bazeze pe trailer-uri și sinopsisuri.