07 aug. 2019 | 15:00

De ce Netflix decide să-ți anuleze serialele preferate

ACTUALITATE
De ce Netflix decide să-ți anuleze serialele preferate
IMDb

Probabil te enervează și pe tine când Netflix anulează serialele după un sezon sau două, dar motivele din spatele deciziei sunt mai complexe decât par.

Recent, platforma de streaming a anunțat că va renunța, după doar două sezoane, la drama SF The OA. Mulți fani nu au primit bine vestea și chiar au lansat o petiție prin care cer ca Netflix să continue serialul cu sezonul trei. În momentul de față, aceasta are peste 26.000 de semnături.

Cum se explică procesul prin care Netflix decide să anuleze un serial

Matthew Ball, fostul head of strategy Amazon Studios a explicat într-o serie de postări pe Twitter întreg procesul prin care un canal TV sau o platformă de streaming precum Netflix decide să anuleze serialele. Acesta încearcă să lămurească publicul larg și, într-un fel, să găsească scuze platformelor precum Netflix sau Amazon Prime. Argumentele nu sunt cele mai convingătoare, însă te ajută să înțelegi un pic mai bine că decizia anulării unui serial nu e ușor de luat. Astfel, indiferent cât de tare te deranjează că Netflix ți-a anulat serialul preferat, explicațiile acestuia poate te vor face un pic mai înțelegător.

Acesta spune că, din exterior, procesul ar putea părea unul nedrept, deși recunoaște că acest lucru este de înțeles. În aceste postări, explică faptul că nici celor din interior nu le surâde prea tare ideea anulării unui serial, mai ales datorită faptului că există presiunea găsirii unui înlocuitor bun pentru serialul la care s-a renunțat (încă nu știm cu ce va înlocui Netflix serialul The OA). De asemenea, o anulare afectează mai multe ramuri: partenerii, echipele, bugetul, marketingul, brandul, dar și urmăritorii. Astfel, decizia este una greu de făcut.

Matthew Ball susține că ideea conform căreia serialele sunt anulate din cauza cifrelor foarte proaste este una departe de adevăr. De asemenea, spune că o mare provocare o reprezintă momentul în care un serial este cumpărat, iar Amazon sau Netflix, de exemplu, trebuie să plătească pe altcineva să-l producă.

Acesta dă exemplul Netflix: dacă platforma de streaming creează o producție originală, un episod de 10 milioane de dolari o va costa exact 10 milioane de dolari. În cazul în care încheie un parteneriat cu Sony, prețul va crește cu 20-60%. În acest caz, serialele trebuie să meargă și mai bine, pentru a recupera investiția mai mare.

Poți vedea toate postările aici.