24 iun. 2019 | 18:07

Reclamele care te vor șoca și care te vor pune pe gânduri

ACTUALITATE
Reclamele care te vor șoca și care te vor pune pe gânduri

Reclamele pot fi folosite în numeroase moduri. Te pot amuza, te pot atrage sau te pot șoca. Reclamele șocante sunt realizate în așa fel, încât să-ți atragă atenția asupra unui subiect.

Acest tip de advertising se numește „shockvertising” și vrea să te șocheze și să-ți atragă atenția asupra unui subiect sensibil precum violența, rasismul, sexualitatea și așa mai departe.

„Publicitatea își justifică exisțenta atunci când este utilizata în interes public. Ea este un instrument prea puternic pentru a fi utiizat doar în scopuri comerciale, a spus David Ogilvy, considerat de mulți părintele publicității.

O reclamă trebuie să-ți rămână în minte și să-ți dea de gândit, iar exact asta fac cele date exemplu în acest articol. Ca acest obiectiv să fie atins trebuie ca acele imagini să fie emotionante, iar realizarea să fie una ingenioasă.

Retailerul italian Benetton ar fi fost prima companie care a încercat o astfel de reclamă în anii 1980. Acest tip de advertising poate avea un impact foarte mare, însă există posibilitatea și ca efectul să fie invers decât cel așteptat.

Mai jos vezi câteva dintre cele mai șocante reclame realizate până acum:

Este o reclamă la o ciocolată neagră dulce-amăruie. „Canari.” (Peru, 2009)

Crisis Relief Singapore a câștigat premiul Cannes Lion pentru această reclamă

Fumatul înseamnă să fii sclavul tutunului

Atenționare pentru cruzimea împotriva animalelor

Animalele suferă la fel ca oamenii

Ekburg.ru militează pentru condusul prudent

Când soara îți este decisă încă de la naștere

Funcția de autocompletare de la Google îți arată cât de răspândită este misoginia.

Vrei să slăbești? Atunci trebuie să faci sport

 

Sexualizarea copiilor este greșită

Presa este esențială pentru o societate modernă

Casa Do Menor îți arată într-o manieră cât se poate de șocantă consecințele abuzului asupra copiilor.

O altă reclamă pe tema abuzului copiilor

Conexiunea dintre accidente și odihnă este ilustrată foarte bine aici

Reclama Benneton care ilustrează moartea activistului David Kirby