26 apr. 2019 | 11:46

Microsoft și-a bătut propriul record și valorează peste un trilion de dolari

ACTUALITATE
Microsoft și-a bătut propriul record și valorează peste un trilion de dolari

Microsoft a fost fondată de Bill Gates și Paul Allen în 1975. După aproape 40 de ani, a ajuns a treia companie din SUA care depășește un trilion de dolari.

Compania producătoare de software a devenit pe 29 aprilie cea de-a treia companie din Statele Unite care a depășit pragul de 1.000 de miliarde de dolari. Celelalte două mari companii care au mai reușit performanța sunt Apple și Amazon.

La momentul scrierii, Microsoft a depășit Apple și este cea mai valoroasă companie din lume. O acțiune costă acum 130 de dolari, cu cinci dolari mai mult decât ziua anterioară.

Valoarea la bursă a Microsoft a crescut odată cu dezvoltarea cloud-ului. Producătorul de software s-a concentrat pe promovarea produselor cloud în ultimii ani, ceea ce pare s-o fi ajutat să ajungă în punctul acesta.

Compania are trei principale ramuri, iar fiecare dintre acestea îi aduce venituri frumoase. Prima subdiviziune, compusă din Office, LinkedIn și Dynamics a adus companiei-mamă, în ultimul trimestru, un venit de 10,2 miliarde de dolari. Azure, serviciul de cloud, a adus 9,7 miliarde de dolari pentru Microsoft. Cea de-a treia ramură, alcătuită din Windows, Xbox și Surface, a contribuit cu 10,7 miliarde de dolari la venitul companiei.

Microsoft a întrecut Apple

Ultima dată când gigantul software a mai fost înaintea companiei condusă de Tim Cook a fost în noiembrie 2018. Microsoft a fost atunci evaluată la 812.93 miliarde de dolari, iar Apple la 812.60. Totuși, diferența a fost foarte mică și nu a reușit să se mențină pe primul loc în top decât pentru un timp foarte scurt.

Apple a întrecut Microsoft încă din 2010 și a ajuns să valoreze un trilion de dolari în 2018.

Pe de altă parte, executivii companiei spun că nu sunt foarte interesați de acest aspect. „Asta e o valoare pe care nimeni din echipa noastră de senior leadership n-o urmărește”, spune Chris Capossela, chief marketing officer Microsoft.

Totuși, cu siguranță se bucură că au reușit să depășească pragul înaintea rivalei Google.