27 apr. 2019 | 15:18

Modurile absolut stupide prin care social media distruge societatea

ACTUALITATE
Modurile absolut stupide prin care social media distruge societatea

Social media a preluat controlul asupra vieților noastre într-un mare fel, chiar dacă nu vrem să recunoaștem acest lucru mereu.

Multe din modalitățile prin care social media ne distruge societatea sunt extrem de stupide dacă stăm să le analizăm. Mai jos găsești o listă cu toate felurile în care Facebook, Instagram, Snapchat și Twitter distrug lumea în care trăim.

Instagram distruge locurile frumoase din natură, făcându-le prea populare

Mulțumită funcției de geolocații, informațiile cu privire la locul unde a fost făcută o fotografie sunt valabile ușor pentru oricine. Practic, dacă cineva face o poză lângă o cascadă ascunsă superbă, mai mulți oameni o văd și își doresc să ajungă și ei la ea. Dacă utilizatorul care a publicat poza are funcția de geolocație activată, atunci oricine poate să afle unde e cascada.

Astfel, destinațiile turistice superbe, dar de altfel pustii, sunt năvălite de mai mulți turiști decât ar putea duce. Numărul crescut de oameni ajunge să distrugă însuși elementele care au făcut o anumită destinație să fie populară.

Oamenii mai puțin activi în social media au șanse mai mici să fie angajați

Dacă la începuturile Facebook-ului oamenii se temeau să posteze poze prea compromițătoare de teamă ca viitorii angajatori să le vadă și să îi judece. Acum, lucrurile s-au schimbat puțin. Când 2.300 de manageri de angajare au răspuns la un chestionar, s-a dovedit că 3 din 4 analizează prezența în social media a posibililor angajați. Mai mult, 57% au recunoscut că nu vor chema un posibil angajat la interviu dacă acesta nu are vreun cont de social media.

Angajatorii vor să afle cât mai multe despre candidați înainte să îi cheme la interviu – iar dacă aceștia din urmă nu au o prezență în mediul online, atunci automat apar semne de întrebare. Din moment ce a fi chemat la interviu poate face diferența între a fi sau nu angajat la o anumită companie, este de-a dreptul ridicol că oamenii care preferă să trăiască viața în lumea reală ajung – încet și sigur – să aibă mai puține șanse de a obține un post.

Influencerii au conținut sponsorizat fals

A fi influencer nu e neapărat o meserie în sine, dar este o combinație de noroc ridicol, simț estetic și a fi bogat sau faimos înainte de a te apuca de Facebook sau Instagram. Mulți dintre ei merg pe principiul „prefă-te până când reușești”. Ce presupune asta? Să posteze conținut sponsorizat fals – de exemplu, o reclamă la Coca Cola fără ca cei de la Coca Cola să fi plătit persoana să le facă reclamă – în speranța că alte companii vor crede că merită să investească bani de reclamă într-un anumit influencer.

Acest lucru pune și brand-urile într-o poziție ciudată. Pe de o parte, nu pot refuza publicitatea gratis. Pe de altă parte, când cineva face reclamă din oficiu la o companie, aceasta din urmă și-ar dori cu siguranță să aibă un oarecare control asupra conținutului reclamei. Singura parte bună a conținutului sponsorizat fals este că a scăzut prețul conținutului sponsorizat, iar asta micșorează abilitatea influencerilor de a-și câștiga traiul din a nu face mare lucru .