Facebook este imună la scandalurile de proporții, iar încasările fabuloase o atestă
Într-o lume normală, având în vedere scandalurile în care a fost implicată compania și modul macabru în care ignoră securitatea datelor tale, Facebook trebuia să dea faliment. Din păcate, se pare că nu se va întâmpla asta vreodată.
Majoritatea știrilor legate de Facebook din ultimele luni au fost negative. Scandalul imens din 2018 cu Cambridge Analytica a fost doar o mostră infimă din problemele pe care le are gigantul când vine vorba de securitatea datelor tale. De atunci, au mai ieșit la aveală alte douăzeci de circumstanțe dezastruoase care evidențiază maniera terifiantă în care compania fondată de Mark Zuckerberg caută să se îmbogățească de pe urma ta.
Dacă aveai nevoie de o dovadă suplimentară a faptului că tu ești produsul pe care îl vinde Facebook, este suficient să arunci o privire peste statisticile făcute publice de americani în urmă cu mai puțin de 24 de ore. Cea mai mare rețea socială din lume tocmai și-a făcut scos la iveală rezultatele financiare pe ultimul trimestru fiscal din 2018.
Nimic nu atinge Facebook și așa va rămâne. În doar trei luni, compania s-a bucurat de încasări de 16,9 miliarde de dolari, o creștere de 30% comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Numărul de utilizatori activi în fiecare lună pe platformă a crescut până la 2,32 miliarde de persoane. Cu alte cuvinte, a devenit mai sigur ca niciodată faptul că un om din trei de pe planeta noastră intră pe Facebook cel puțin o dată pe lună. Comparativ cu ultimul trimestru din 2017, această valoare numerică a crescut cu 9 procente.
Indiferent cum le privești, cifrele atestă o creștere îngrijorătoare a Facebook. Singura particularitate pozitivă, dacă o putem numi așa, este că acea creștere se desfășoară într-un ritm mai lent comparativ cu anii trecuți. În urmă cu un an, creșterile procentuale cu care se lăuda Zuckerberg erau de 47% la încasări și 14% la numărul de utilizatori.
Având în vedere dezvăluirile din ultimele săptămâni, cuvintele lui Mark Zuckberg care au însoțit rezultatele financiare au sunat aproape sarcastic. ”Comunitatea și afacerea noastră continuă să crească. Am schimbat fundamental cum conducem compania, ne concentrăm pe marile probleme sociale și investim mai mult pentru a construi moduri noi și inspiraționale pentru ca oamenii să se conecteze între ei.”
Aceste cuvinte ar fi sunat mai bine dacă ieri nu aflat că Facebook plătește posesorii de smartphone cu 20 de dolari pentru a le accesa toată activitate de pe mobil, de la mesaje și până la apeluri telefonice sau istoric online. Ca o notă de subsol și mai de speriat, Facebook a confirmat că 2,7 miliarde de oameni folosesc la această oră familia sa de servicii care include Facebook, Instagram, WhatsApp și Messenger.