18 ian. 2019 | 10:51

Ce soluție a găsit Metrorex ca să nu mai fie inutilă parcarea de la Străulești

ACTUALITATE
Ce soluție a găsit Metrorex ca să nu mai fie inutilă parcarea de la Străulești
Metrorex/Facebook

Parcarea de la Străulești ar putea fi salvată de Metrorex pentru că a găsit o posibilă soluție ca să nu mai fie inutilă. În prezent, trebuie să dai 1 leu pe oră ca să-ți lași mașina la marginea Bucureștiului și să mergi cu metroul la serviciul.

Evident, aproape nimeni nu bagă în seamă parcarea de la Străulești în care Metrorex a investit peste 300 de milioane de lei din banii de la bugetul statului.

Oricine vine din zonele periferice ale Capitalei și stă la serviciu plus pe drum vreo zece ore (sau mai mult), preferă ori să lase mașina lângă parcare, prin locuri nepermise, fie să-și continue drumul în propriul automobil.

Pentru că lumea s-a plâns că un leu pe oră este un tarif prea mare pentru o parcare, șefii Metrorex au decis să lucreze la introducerea unui abonament lunar care ar putea fi mult mai rentabil. Informația a fost confirmată de către liderul de sindicat Ion Rădoi.

„Dacă ţinem cont de preţul din Bucureşti este puţin (un leu pe oră – n.r.), dar dacă ţinem cont de faptul că oamenii care parchează acolo trebuie să-şi lase maşinile pentru o zi, este mult, mai ales pentru cei care nu au un venit ridicat. Părerea mea este că piaţa va regla acest preţ. Cred că dacă ne raportăm la circulaţia cu metroul, preţul parcării nu poate să depăşească mai mult de 50% dintr-un abonament lunar la metrou. Adică ar trebui început cu aproximativ 35 de lei, pentru că acolo avem angajaţi şi salariaţi pentru întreţinere, şi acolo trebuie să se justifice investiţia. Trebuie să începem de jos, decât să stea goală această parcare. Riscăm să nu folosim acest terminal” a declarat pentru Mediafax Ion Rădoi.

Evident, mai rămâne de lucrat la “educarea” cetățeanului român ca să învețe să fie mai responsabil, dar asta nu mai ține de instituție. Oamenii ar trebui să plătească atât un abonament de 35 de lei pentru parcare, cât și unul de 70 de lei pentru metrou, ambele lunare.

Chiar dacă banii n-ar mai fi problema, apare o nouă dilemă: să te dai tu jos din mașina ta confortabilă, unde stai fie la căldură iarnă, fie la răcoare vara și să mergi timp de o oră sau mai mult cu metroul, în aglomerație și să suporți “parfumurile” tuturor? Cred că odată ce te-ai învățat cu confortul mașinii personale, cu greu sau deloc ai renunța la el pentru că așa spune statul, ca să poluezi mai puțin și să nu mai încurci traficul (dar guvernanții să meargă în continuare în confort).

Ce-ți oferă parcarea de la Străulești

Mai exact, parcarea de la Străulești a costat 363 de milioane de lei cu TVA. De altfel, construcția și amenajările periferice sunt ireproșabile.

Terminalul multimodal este supraetajat (parter + trei etaje), așa cum ar trebui să fie toate parcările de acum încolo.
Terminalul cuprinde un parcaj pentru 660 de autovehicule, sală de aşteptare pentru călătorii transportului public orăşenesc şi interurban, precum şi autogară cu 11 locuri de parcare. Au fost făcute și lifturi de acces în parcajul suprateran, precum şi cu acces direct către staţia de metrou Străuleşti, prin intermediul unei galerii subterane dotate cu trotuare mobile şi luminatoare ce oferă lumină naturală.

Depoul Străuleşti are o suprafaţă de 11.000 de metri pătraţi şi 13 linii, unde pot fi garate sau reparate, în acelaşi timp, şapte trenuri.

Au fost amenajate și spaţii verzi adiacente drumurilor de acces, dar şi un teren de sport, deci respectă și normele europene de construcție urbană. În cadrul depoului au fost prevăzute spaţiile necesare atelierelor de întreţinere a materialului rulant, dormitoare pentru mecanici cu lumină naturală, precum şi dotările şi echipamentele tehnice necesare (strung, vinciuri, poduri rulante, canale de revizie, staţie de spălare, etc.).