Cum vrea Vodafone România să te convingă să le devii client
Vodafone România a anunțat recent rezultatele financiare pe cel mai recent trimestru încheiat și au dezvăluit venituri de 183,6 de milioane de euro și un număr de clienți de peste 9,7 milioane. Ar vrea să ajungă la 10 milioane. Care este planul?
Dintre aceștia, 8,9 milioane sunt utilizatori ai serviciilor mobile, iar atingerea pragului de 10 milioane de clienți ar fi o performanță importantă pentru companie. Cum vrea Vodafone România să strângă mai mulți clienți, care este strategia de atragere?
Murielle Lorilloux, actualul șef al Vodafone România, a spus că în anul de când se află la conducere compania s-a concentrat pe implementarea tehnologiilor big data și inteligență artificială pentru a crește satisfacția clienților, dar și pentru a atrage unii noi.
Cum se aplică aceste tehnologii în cazuri reale? „Am angajat data scientist pentru a începe să le dăm clienților oferte personalizate, customizate pe nevoile lor. Ofertele personalizate oferite de Vodafone au crescut de șapte ori în acest an față de anul trecut”, a spus Murielle Lorilloux.
Acei data scientist sunt oamenii care pot analiza datele capturate de companie de la clienți apoi le interpretează pentru a le oferi servicii personalizate clienților. De exemplu, poate un anumit client consumă mult internet în fiecare lună, dar nu trimite SMS-uri, atunci ai putea să-i oferi mai mult internet și mai puține SMS-uri.
„Am organizat chiar o competiție între cei mai buni oameni din departamentul de vânzări și inteligența artificială pentru a vedea cine vinde cel mai bun. Rezultatele au fost egale la vânzări, dar IA-ul cu machine learning a fost capabil să ofere recomandări mai bune pentru clienți”, a punctat șefa Vodafone România.
În același timp, venitul mediu per utilizator al Vodafone România s-a menținut la 6,1 euro în cele trei luni încheiate pe 30 septembrie 2018. Însă acest venit de 6 euro este constant în ultimii ani. „Venitul mediu per utilizator ar putea crește prin adăugarea de servicii noi”.
În legătură cu atingerea pragului de 10 milioane de clienți, Murielle Lorilloux spune că vrea să atragă mai mulți clienți pentru a ajunge la acest număr, indiferent dacă aceștia vin de la competitori sau sunt utilizatori noi. „Totuși, nu este o prioritate atingerea acestui număr. Noi vrem să avem servicii de calitate pentru clienții noștri existenți. Vrem ca aceștia să fie mai fericiți, să participe mai mult la activitățile companiei.”