Facebook ar fi umflat cu 900% afișările video ca să facă o groază de bani
Facebook este într-o cursă cu YouTube. A accelerat strategia în 2018, cu Watch TV și cu IGTV pe Instagram. Realitatea ar putea fi cu totul alta, iar compania n-ar fi departe de-o înșelătorie grandioasă.
În septembrie 2016, mulțumită unui raport prezentat de The Wall Street Journal, am aflat că Facebook „fură la kil” când vine vorba de afișările per video. Conform acelor prime informații, Facebook a calculat greșit afișările cu 60% până la 80%. La acel moment, compania a spus că a fost o problemă de-o lună, dar, altfel, totul merge ca pe roate.
Lucrurile devin și mai serioase acum, în octombrie 2018, odată cu un proces intentat de compania de marketing Crowd Siren și Jonathan Murdough specializat în publicitate video.
Conform celor două entități, Facebook truchează rezultatele încă din ianuarie 2015. Iar problema e imensă: afișările per video sunt umflate cu 150% până la 900%.
„Eforturile interne ale Facebook arată că e o companie a cărei mentalitate este indiferența nesăbuită față de acuratețea parametrilor”, se arată în plângere. Compania mai e acuzată și că, aproape un an, n-a făcut nimic ca să schimbe modul în care raportează afișările.
Potrivit plângerii, au fost verificate circa 80.000 de pagini.
Acuzația e că Facebook știa cu mult înainte de raportul WSJ din septembrie 2016. La acel moment, compania a spus că publicitarii n-au fost taxați mai mult pentru scăparea asta.
La acea dată, compania a recunoscut că, dată fiind scăparea parametrilor, afișările au fost umflate cu 60 până al 80%. Evident, de la 80% la 900% e un pas imens și e de la sine înțeles de ce a avut succes platforma video pe Facebook cel puțin în a lua bani pentru publicitate.
Ce e mai clar ca niciodată odată cu acest proces e că Facebook nu e o platformă demnă de încredere. Iar 2018 a arătat-o în repetate rânduri: Cambridge Analytica, breșa de securitate din septembrie și camera video Portal pentru conferințe. Și lista nu e completă.