Facebook penalizează publicațiile cu conținut furat: de ce te-ar interesa gestul radical
Conținutul care îți este servit în mod regulat pe Facebook prin intermediul News Feed-ului este rezultatul unui algoritm aflată într-o permanentă evoluție. Cele mai recente modificărie suferite de el penalizează publicațiile cu conținut editorial furat.
Un număr îngrijorător de mare de oameni au ajuns să-și ia știrile de pe Facebook și alte rețele sociale. Gradul lor de veridicitate sau calitate editorială nu contează. În contextul în care îți găsești sursa de divertisment combinată cu știrile într-un format cât se poate de ușor digerabil, prea puțini ar schimba ceva.
Pentru binele societății însă, cei de la Facebook au anunțat că vor încerca să restricționeze influența publicațiilor cu conținut de proastă calitate. Detaliile referitoare la schimbările din News Feed au fost comunicate de către oficialii rețelei sociale pentru cei de la TechCrunch.
În principal, vor fi afectate site-urile care își promovează pe Facebook știri cu conținut editorial furat, parțial sau integral. În viitorul foarte apropiat, cei care vor încerca să monetizeze conținut care nu le aparține, vor apărea mult mai jos în News Feed. Același destin este rezervat pentru paginilor web cu titluri de tip clickbait sau cele încărcate cu reclame agresive și de proastă calitate.
Fenomenul vizat de Facebook s-ar putea să fie destul de jos pe lista priorităților tale, dar reprezintă o problemă foarte gravă online. În ultima perioadă, au apărut foarte multe site-uri care nici măcar nu încearcă să vină la înaintare cu ceva original. Nu fac decât să agregheze știri și articole de pe website-uri cu rating bun în speranța de a-l monetiza, într-o formă sau alta, cu un efort minim.
”Începând de azi, lansăm o actualizare în așa fel încât oamenii să vadă mai puține postări care te redirecționează către site-uri de slabă calitate care copiază sau repostează, în mod predominant, conținut de pe alte site-uri, fără să include o valoare adăugată. Ajustăm ghidul nostru de publicare online în conformitate cu modificările”, se arată în comunicatul Facebook.
Decizia menită să faciliteze identificarea conținutului furat sau de slabă calitate va fi luată de un algoritm creat de Facebook. Conținutul principal al unui articol va fi comparat cu alte texte online, iar dacă procentul de potrivire va fi ridicat, informația va fi clasificată ca fiind furată.