Google+ pe ultima sută de metri: când dispare definitiv rețeaua socială
Printr-o postare pe blogul oficial al companiei, gigantul din Mountain View a confirmat închiderea definitivă a Google+ pentru utilizatorii obișnuiți.
Nu mai folosești de mult timp Google+, poate nu ai făcut-o niciodată. Cu toate acestea, existatu câteva zeci de milioane de conturi răspândite pe întregul mapamond. Din păcate, în loc ca rețeaua socială să fie închisă de bună voie, a fost nevoie de o vulnerabilitate gravă care a expus datele utilizatorilor, pentru ca gigantul american să îmbrățișeze decizia radicală a desființării serviciului online.
Vulnerabilitatea cu pricina a fost remediată în luna martie 2018, dar oficialii Google și-au dat seama că este inutil să mai faci investiții semnificative în mentenanță pentru o platformă care nu și-a găsit niciodată publicul țintă. Este important de reținut că respectiva vulnerabilitate descoperită în urmă cu jumătate de an nu a fost mediatizată, până acum.
Procesul de închidere al Google+ pentru marea masă a utilizatorilor va dura aproximativ zece luni, din acest moment. Pentru a justifica această decizie radicală, cei de la Google au oferit câteva statistici. Aparent, 90% dintre toate sesiunile de navigare pe Google+ ale utilizatorilor durează mai puțin de cinci secunde.
Google+ nu-și va închide porțile complet. În schimb, va rămâne online pentru un public foarte restrâns format din utilizatori aparținând mediului corporate. Aparent, mai multe companii utilizează Google+ pentru facilitarea procesului de comunicare între angajați și ar fi păcat să-i obligi pe aceia să migreze la altceva.
Anunțul referitor la destinul Google+ a fost însoțit de alte vești referitoare la sporirea securității utilizatorilor care folosesc alte servicii și soluții software de la Google. O serie de schimbări aduse API-urilor create de gigantul din Mountain View va restricționa accesul terților la datele de pe terminale cu Android și la emailurile din Gmail. Dezvoltatorii de aplicații nu vor mai putea accesa istoricul apelurilor tale și SMS-urile. În privința schimbărilor din Gmail, doar clienții de email, serviciile de backup pentru mesaje și aplicațiile de productivitate, precum CRM vor mai avea acces la mesajele tale și doar cu acordul tău explicit.