Mai mulți decât ai crede au cheltuit miliarde de dolari în Pokémon Go
Pokémon Go a fost lansat iulie 2016 și a înnebunit o lume întreagă timp de o lună, două, dar apoi a dispărut din presă.
Faptul că jocul nu mai este la fel de intens mediatizat ca în trecut nu înseamnă că nu mai este popular sau că nu produce mulți bani. Dimpotrivă, Pokémon Go a trecut de un prag important, acela de 2 miliarde de dolari.
Potrivit Apptopia, în 811 zile utilizatorii de Pokémon Go au cheltuit 2 miliarde de dolari, o performanță importantă. Doar alte două jocuri au reușit să strângă tot atât de mulți bani într-un timp mai scurt: Clash of Clans (768 de zile) și Game of War (798 de zilei).
Ca să înțelegi fenomenul Pokémon Go trebuie să știi că jocul a atins pragul de 1 miliard de dolari în doar 302 zile, generând aproape 400 de milioane de dolari în mai puțin de două luni de zile. Cele mai multe descărcări ale jocului au venit din SUA, apoi din Brazilia, India, Mexic și Indonezia.
Totuși, veniturile cele mai mari au venit din țara mamă a Pokémon, Japonia, urmată de SUA, Germania, Marea Britanie și Australia.
Ce este cu adevărat impresionant la Pokémon Go este modul în care a monetizat jocul. Candy Crush te face să plătești dacă vrei mai multe vieți, Clash Royale este un joc de noroc și trebuie să plătești dacă vrei cele mai bune obiecte, iar Game of War și Clash of Clans te pun să plătești dacă vrei să sari peste timpi mari de așteptare.
În Pokémon Go plătești doar pentru obiecte virtuale care nu sunt necesare gameplay-ului. Ceea ce înseamnă că nu le cer bani jucătorilor pentru cele mai mărunte lucrurile.
Pokemon Go este încă un joc în vogă, iar producătorul Niantic, alături de Nintendo, pregătește și lansează opțiuni de joc pentru fanii lui Pikachu, Bulbazar și ceilalți pokemoni.