Cum a mințit Samsung pentru a-și promova noul telefon
Samsung are o lungă istorie când vine vorba de practici de marketing îndoielnice, dar nu se se aștepta nimeni să folosească fotografii cumpărate pentru a le promova ca fiind făcute cu un nou smartphone al companiei.
Samsung este una dintre cele mai puternice companii de pe mapamond, cu telefoane foarte bune în portofoliu. Un smartphone Samsung nu a mai câștigat însă de mult timp un premiu pentru performanțe foto. Cu toate acestea, este inadmisibil ca gigantul sud coreean să folosească imagini stock achiziționate de pe Getty Images pentru a-și promova abilitățile de captură ale Galaxy A8 (2018).
Quer enganar quem, @SamsungBrasil? pic.twitter.com/Xy7b2dsRcz
— Fᴇʟɪᴘᴇʀᴀs (@feliperas) August 16, 2018
Gestul condamnabil a fost făcut pe Twitter de mai multe ori în ultimele zile și, având în vedere afinitatea unor internauți pentru depistarea adevărului, nu a durat foarte mult până când cei de la Samsung Brazilia au fost ”prinși cu mâța-n sac”. Selfie-urile profesioniste au fost însoțite de mesaje care lăudau abilitatea noului Galaxy A8 (2018) de a evidenția părțile esențiale ale unui cadru. În mod evident, era vorba de persoanele din centrul pozei.
Utilizatorul de pe Twitter care se ascunde în spatele pseudonimului @feliperas și-a dat seama că fotografiile postate de contul oficial @SamsungBrasil sunt achiziționate de pe Getty Images. Pentru a-și masca un pic gestul, cei de la Samsung au trecut pozele cumpărate printr-un filtru gen Instagram. Având însă în vedere că puteau fi cumpărate de pe Getty încă din 2015, este puțin probabil să fi fost făcute cu un telefon.
Essa, inclusive, não foi a única vez. pic.twitter.com/biJpKw6Oke
— Fᴇʟɪᴘᴇʀᴀs (@feliperas) August 16, 2018
În final, chiar și după ce a devenit evident pentru toată lumea că fotografiile nu au reprezentat sub nici o formă abilitățile de captură ale Galaxy A8 (2018), un oficial Samsung a refuzat să-și asume greșeala. În schimb, a afirmat că fotografiile au fost folosite pentru a reprezenta o stare de spirit și a insistat pe faptul că nu s-a menționat nicăieri explicit imortalizarea lor cu telefonul A8. Din acel moment, nu a mai durat mult însă până când manifestările de marketing condamnabil au fost șterse de pe Twitter. Au rămas totuși capturile de ecran care se pot vedea în postările de mai sus.