04 iul. 2018 | 13:55

O nouă aplicație te va ajuta să eviți bunurile contrafăcute

ACTUALITATE
O nouă aplicație te va ajuta să eviți bunurile contrafăcute

Industria bunurilor contrafăcute generează aproximativ jumătate de trilion de dolari în fiecare an, dar o nouă tehnologie de verificare a autentificității produselor ar putea fi soluția pentru remedierea situației.

În momentul în care vorbim de bunuri contrafăcute, este evident că respectiva piață se reflectă în venituri astronomice pentru cei care le produc și le comercializează. Marile companii lucrează însă de foarte mulți ani la identificarea unei soluții pentru micșorarea amplorii acestui fenomen.

În final, este foarte probabil ca o aplicație de mobil combinată cu niște etichete NFC sau RFID să te ajute să eviți achiziția unor fake-uri, indiferent dacă este vorba de poșete, încălțăminte sau electronice.

Aplicația cu pricina există deja și poartă numele Decode. A fost creată de startup-ul Blue Bite din New York și, la această oră, creatorii săi caută să realizeze un parteneriat cu mai multe companii pentru implementarea etichetelor în produse. Momentan, aplicația Decode este disponibilă doar pentru iPhone, dar ar trebui să fie lansată și pentru alte platforme.

În cazul în care îți iei majoritatea produselor din magazine oficiale, un astfel de sistem este puțin probabil să-ți fie util. În cazul achizițiilor de pe eBay sau OLX, când vorbim de produse la mâna a doua dintr-o sursă mai puțin sigură, Decode ți-ar putea oferi confortul psihologic derivat din achiziția unui produs original.

Pentru a facilita adopția la scară largă, cei de la Blue Bite au ținut să menționeze că sunt suportate toate tipurile de etichete NFC aflate în circulație la această oră, HID, LAB ID și Smartrac.

Până la această oră, nu a existat nici un mecanism de autentificare end-to-end care să funcționeze atât de simplu și să poată profita de el atât comercianții, cât și cumpărătorii obișnuiți. În trecut, au mai fost implementate etichete RFID și NFC în produse originale, dar scopul lor a fost exclusiv pentru marketing.

Nike a introdus astfel de etichete în tricourile licențiate cu NBA, iar dacă le scanai aveai acces la clipuri video exclusive, fotografii și GIF-uri.

La 11 ani am instalat primul meu Windows 95, iar la 14 ani mi-am cumpărat o rachetă de Pentium la 133 MHz cu 128 MB RAM si hard disk de 160 MB. După bacalaureat m-am angajat, timp de mai bine de trei ... vezi toate articolele