27 aug. 2017 | 17:21

Frica de mașini autonome este reală, iar Intel vrea să o vindece

VIDEO ACTUALITATE

Când vorbim de mașini autonome, conceptul sună foarte bine în teorie. Din păcate, prea puțini oameni par să aibă încredere în aceste concepte futuriste.

Natura umană ne obligă să fim conservatori și reticenți la nou. În momentul în care nu înțelegi exact cum funcționează ceva, preferi să fugi sau să eviți pe cât posibil acel ceva. Aceasta este motivația simplă din spatele unei statistici publicate de curând de compania americană AAA. Aparent, un chestionar simplu a scos la iveală faptul 78% dintre cei intervievați nu au curaj să circule pe stradă folosind mașini autonome. Nimeni nu este atât de inconștient încât să se urce într-o chestie pe care nu o poate controla la nici un nivel doar pentru a se deplasa cu 100kmph printre alți bolizi din trafic.

Având în vedere că foarte multe companii fac investiții importante în acest domeniu, Intel a decis să facă tot posibilul să vindece șoferii de această frică. Primul pas a constat în realizarea unui experiment completat de un chestionar.

Testele au început cu o cursă relativ scurtă pe un traseu controlat în timp ce pasagerul s-a aflat singur pe bancheta din spate. Deși studiul a implicat în primă fază doar zece oameni, s-ar putea să empatizezi destul e mult cu rezultatele. În mod surprinzător, toți participanți la experiment au fost încântați la final că au mers cu o mașină autonomă, deși ar aduce câteva schimbări experienței.

În primul rând, șoferii au simțit că nu au nevoie să fie asaltați în permanență cu informvații vizavi de ce face mașina. Volanul a fost cea mai mare sursă de distragere, iar faptul că se mișcă singur într-o mașină autonomă reprezintă o sursă de stres. Acesta ar trebui eliminat complet. În schimb, sistemul de comenzi vocale ar trebui îmbunătățit, iar timpul de răspuns la întrebări micșorat. Dacă tot vei da comenzi vocale mașinii, ar trebui să fii sigur că acelea sunt înțelese cum trebuie, iar feedbackul în limbaj natural este pe măsură.

În final, concluzia a fost una cât se poate de simplă. Când discutăm de mașini autonome, educația pasagerilor va fi mai importantă decât tehnologia din interiorul autoturismului. Degeaba creezi un instrument inteligent și eficient de deplasare, dacă nu există clienți pentru el.

La 11 ani am instalat primul meu Windows 95, iar la 14 ani mi-am cumpărat o rachetă de Pentium la 133 MHz cu 128 MB RAM si hard disk de 160 MB. După bacalaureat m-am angajat, timp de mai bine de trei ... vezi toate articolele