Google Chrome va bloca nativ majoritatea reclamelor agresive în 2018
Cel mai popular browser din lume, Google Chrome va deveni un pic mai eficient în blocarea reclamelor agresive începând cu anul viitor.
Reclamele online sunt și vor continua să fie omniprezente în online. Deși multe dintre ele sunt ostentativ de deranjante, reprezintă unul dintre puținele mijloace de monetizare a conținutului de pe internet. Deși nu toate bannerele și pop-up-urile sunt supărătoare în egală măsură, mulți internauți preferă să apeleze la utilitare gen AdBlock pentru a le dezactiva pe toate, fără discriminare.
O soluție un pic mai deșteaptă la această problemă s-ar putea să vină de la Google și să fie implementată nativ în Chrome. Din păcate, va ma trece un pic de timp până când ne vom bucura cu toții de ea. În teorie, din ce în ce mai multe browsere incorporează sisteme native pentru blocarea reclamelor agresive. Opera a făcut avansuri importante în această direcție.
În ceea ce privește browserul Google, pe blogul oficial al companiei au fost detaliate o serie de practici care vor fi implementate începând cu 2018 în Chrome. ,,În urma unui dialog cu Coaliția și alte grupuri din industrie planificăm ca Google Chrome să oprească afișarea reclamelor (inclusiv a celor deținute sau servite de Google) pe site-uri care nu sunt în conformitate pe Standardul de Reclame mai bune începând cu 2018.” Ideea din spatele acestui mesaj este cât se poate de simplă și se pare că s-ar putea să afecteze chiar și reclamele servite de Google.
În practică, toate reclamele care nu sunt realizate în conformitate cu acel standard vor fi blocate, în timp ce cele care nu sunt atât de deranjante pentru experiența de navigare vor fi permise în continuare. Ideea acestui anunț cu atât de mult timp înainte de implementarea sa este de a încuraja cât mai multe site-uri să se alinieze la respectivele practici de bună purtare în online.