LG ar trebui să renunțe la telefoane: pierderile sunt prea mari
Se întâmplă foarte rar să vedeți un telefon LG la un prieten, dar compania face în continuare investiții semnificative cu pierderi imense în acest domeniu.
În teorie, LG ar trebui să fie o companie foarte profitabilă, conform Engadget. Activează într-un set de domenii foarte diversificat și are colaborări pe termen lung pentru comercializarea de panouri cu multe companii de renume. Dell, Apple sau HP sunt doar câțiva dintre producătorii care se bazează pe ecrane LG pentru produsele lor. Din păcate, foarte multe decizii neinspirate, mai ales derivate din producția de mobile, afectează negativ profitabilitatea companiei.
Este de apreciat că sud coreenii de la LG lansează în fiecare an câteva modele noi de smartphone, iar modelele lor de vârf incorporează aproape de fiecare dată inovații atractive. LG G5 a venit de exemplu cu suport pentru o varietate de module suplimentare, iar LG V20 incorporează un al doilea ecran discret pentru notificări. Pe termen lung însă, ar face bine să renunțe la acest planuri mărețe, dacă vor să iasă pe plus. În ultimele trei luni, au fost comercializate 14,1 milioane de telefoane LG.
Pe ultimul trimestru fiscal din 2016, LG a anunțat pierderi de 223,8 milioane de dolari, aproape exclusiv din cauza diviziei de mobile. Comparativ, o afacere care se află încă la început a generat pierderi de 12 milioane de dolari. Este vorba de divizia pentru componente auto care momentan face investiții majore în partea de cercetare și dezvoltare. Având în vedere implicarea companiei în dezvoltarea modelului electric Chevy Bolt și a faptului că vânzările pentru acea mașină sunt în creștere, LG ar trebui să aibă de asemenea de câștigat.
Trăgând linie la final de an, pe cele 12 luni din 2016, LG a obținut un profit de 109,31 miliaone de dolari. Vizavi de mobile, compania nu pare să încetinească ritmul lansărilor. Luna viitoare la MWC va încerca să ne uimească prin intermediul noului său terminal de top LG G6. Imediat după, vor urma câteva versiuni mai ieftine ale aceluiași gadget destinate segmentului mainstream.