Coșmarul studenților: acest algoritm de recunoaștere facială îi împiedică să adoarmă la cursuri
Cu toții ne-am plictisit, la un moment dat, în timpul unui curs la școală sau la facultate. Unii dintre noi au tras, poate, și un pui de somn cu capul pe bancă.
Un profesor chinez, pe nume Wei Xiaoyong, a vrut să combată această tendință aproape naturală a elevilor săi. Prin urmare, a creat un algoritm de recunoaștere facială, cu ajutorul căruia poate identifica ușor dacă audiența sa din timpul predării e atentă sau cu gândul în altă parte, potrivit The Telegraph.
Deocamdată, programul este destul de rudimentar, așa că nu poate decât să scaneze chipurile elevilor și să stabilească dacă sunt fericiți sau neutri. Desigur, poate stabili ușor și dacă s-au plictisit atât de tare încât au ațipit. Wei Xiaoyong a spus că informațiile de acest tip i se par relevante, pentru că profesorii ar trebui să știe când stârnesc și când nu interesul. Poate că ar putea fi de folos și pentru ca aceștia să își readapteze metodele, astfel încât să fie mai mult pe placul copiilor.
Profesorul a lucrat timp de cinci ani la acest algoritm și, mai mult decât atât, l-a dat și altora să îl încerce. Inițial, l-a creat pentru a înregistra mai ușor prezența la oră, întrucât uita deseori să „strige catalogul”. Speră că tehnica sa de analiză a emoțiilor va fi folosită în școlile din toată lumea, nu doar în cele din China.
Se pare că tehnicile de recunoaștere facială devin din ce în ce mai populare în China. Uber a introdus tehnologia în operațiunile sale din țară în aprilie, iar anul trecut China a prezentat primul ATM cu recunoaștere facială, despre care experții spun că asigură o securitate sporită pentru posesorii de carduri.